Kaj se dogaja?

Objave uredništva portala mlad.si

V skupini: Nacionalno
Všečno: (0)
Datum objave: 04 Jun. 2021

Mednarodni teden gibanja

Že v osnovni šoli smo se prvič učili o zdravi prehrani, o našem telesu in imeli športno vzgojo, kjer smo se včasih utrujeni pretvarjali, da nas boli trebuh, da nas je učiteljica lahko poslala sedet na klop in malo počivat. Z leti in novimi pridobljenimi znanji smo morda ugotovili, da nam telesna vadba pravzaprav koristi, da so razbijanje srca, potenje, mišična utrujenost včasih (ne pa vedno) dobrodošel znak tega, da je vadba učinkovita. Zakaj pa je pravzaprav pomembno, da se gibamo? Na kakšen način nas telesna aktivnost ščiti pred boleznimi in krepi naše zdravje?

Med 31. 5. in 6. 6. obeležujemo Mednarodni teden gibanja (Move week), ki je namenjen spodbujanju gibanja in ozaveščanju o prednostih fizične aktivnosti.

Nekateri od pozitivnih učinkov telesne vadbe so:
- Lažje vzdrževanje zdrave telesne teže, zaščita pred razvojem ateroskleroze, arterijske hipertenzije, koronarne srčne bolezni, debelosti in vseh posledic, ki jih slednja bolezen prinaša,
- Zaščita pred razvojem sladkorne bolezni tipa 2 (mišična aktivnost povečuje občutljivost celic na inzulin),
- Izboljšuje mišično in srčno-žilno zmogljivost,
- Telesna vadba dokazano vpliva na dobro počutje in zmanjšuje simptome depresije,
- Povečuje kostno gostoto in nas s tem dolgoročno ščiti pred osteoporozo. Pri pritiskih na kosti naj bi se namreč prožili piezoelektrični tokovi, ki spodbujajo aktivnost osteoblastov (kostnih celic, ki tvorijo novo kostnino).

Koliko pa naj bi se gibali? Svetovna zdravstvena organizacija (WHO) zdravim odraslim med 18. in 64.letom priporoča vsaj 150-300 minut fizične aktivnosti zmerne intenzivnosti na teden, pri čemer naj bi vsaj 2-krat na teden izvajali vaje za krepitev mišične moči. Pri adolescentih in otrocih med 5. in 17. letom starosti je priporočene vsaj 60 minut zmerne do zelo intenzivne dejavnosti na dan, pri čemer je poudarjen pomen vadbe visoke intenzivnosti, tako aerobne kot za krepitev mišic in kosti.

Na spletni strani WHO lahko najdete natančnejše opredelitve priporočene aktivnosti za različne starostne skupine in ljudi z določenimi boleznimi, hkrati pa še številne druge prednosti telesne vadbe.

Po podatkih Svetovne zdravstvene organizacije več kot 80% adolescentov ni dovolj telesno aktivnih. Kako lahko to statistiko popravimo? Mladi se večinoma še šolamo in zato v šoli, na fakulteti, med izpitnimi obdobji večino dneva presedimo. Med prostim časom se radi zatečemo na virtualna druženja ali si pogledamo dober film/serijo na zaslonu računalnika.
Svetujemo, da si na dan vzamete vsaj 1 uro časa zase, greste na svež zrak, si vsaj s kratkim sprehodom v naravi spočijete tudi oči in prevetrite tudi glavo, nekajkrat na teden pa si sestavite vadbo za moč. S tem bo tudi sedenje za knjigami lažje, koncentracija bo boljša, hkrati pa bomo tako nekaj dobrega storili tudi za svoje telo in poskrbeli, da bomo še dolgo zdravi. Telovadba pa naj bo podobna kot prehrana – raznolika, redna in taka, v kateri uživamo!

Za študente Univerze v Ljubljani so dostopne brezplačne vadbe, ki so celo letošnje študijsko leto potekale online, vse informacije so dostopne na spletni strani
Priporočamo tudi brskanje po Youtube-u, kjer so brezplačno dostopne že sestavljene vadbe, za katere ne potrebujemo nobene dodatne opreme.

Vir: Društvo študentov medicine Slovenije

Trenutno ni komentarjev...

Komentirajte

24119

Omejitev znakov 740

O portalu mlad.si             

Portal je namenjen vsem mladim v Republiki Sloveniji ter vsem tistim, ki se z mladimi ukvarjate. Na portalu najdete vse potrebne informacije o mladih in za mlade, vključno  z vsemi priložnostmi, ki se mladim ponujajo izven procesa izobraževanja in prvih delovnih izkušenj. Portal vsebinsko povezujejo tri glavne vstopne točke oz rubrike, ki smiselno tvorijo življenski ciklus mladih, njiove potrebe in želje po aktivnem preživljanju prostega časa in soočanju z izzivi v obdobju med 15. in 29. letom.
Kontakt:
Urad RS za mladino
Masarykova 16, 1000 Ljubljana
T: (01) 478 46 76, E: gp-ursm.mizs(at)gov.si
Urad RS za mladino