Prostori za mlade

25 Sabina Belc (vodja projekta), Matej Cepin (direktor), Socialna akademija Digitalni prostori - iz prostora poslušanja v prostor ustvarjanja in pobudništva Ste že prišli na mladinski dogodek, na katerem so bile le gole stene in ni bilo na voljo nobenih didaktičnih materialov? Kjer ste prisostvovali enosmernemu predavanju, participacija pa je bila omogočena le na koncu? Kjer je bilo veliko tehničnih zapletov, ki so vzeli pozornost vsebini? Kjer ni bilo poskrbljeno za sprejem udeležencev, za njihove osnovne biološke potrebe ali pa ni bilo prostora za neformalno druženje in povezovanje s soudeleženci? S kakšnimi občutki ste ga zapustili? Ste bili razočarani, utrujeni, nemotivi- rani in jezni, ker ste imeli občutek, da niste ničesar dobili od udeležbe - ne novih stikov, ne navdiha? Ste imeli občutek, da ste bili vključeni? Pandemija koronavirusa je povzročila, da so se prostori, v katerih bi se lahko mladi družili, aktivno soustvarjali in se družbeno udejstvovali, drastično skrčili, hkrati pa je razkrila tudi nepripravljenost številnih sektorjev, posebej tistih, ki temeljijo na druženju, za delovanje v digitalnem okolju. Kot da bi vedeli, kaj nas čaka čez nekaj let, je 2. evropska konvencija o mla- dinskem delu leta 2015 v deklaraciji izpostavila dejstvo, da se je bilo mladin- sko delo tudi v preteklosti vedno sposobno prilagajati številnim spreminja- jočim se okoliščinam in obenem ostati zvesto svojim temeljnim načelom. In k temu smo stremeli tudi v času pandemije. Nova realnost nas je postavila pred vprašanja, kako uspešno prenesti načela mladinskega dela na splet, kako vzpostaviti prakse spletnega mladinskega dela ter kako krepiti kakovost in učinke le-tega. Z namenom raziskovanja odgovorov na ta vprašanja smo na Socialni akademiji skupaj s partnerji zasno­ vali projekt Creative Digital Spaces, na katerem smo v središče postavili vprašanje, kako doprinesti k višji družbeni participaciji mladih preko razvoja ustvarjalnih digitalnih prostorov. V članku bomo raziskali, na kaj vse moramo biti pozorni, ko snujemo in uporabljamo ustvarjalne digitalne prostore, v katerih lahko mladi razvijajo svoje pobude. Kaj mislimo, ko rečemo digitalni prostor? Pri svojem razumevanju koncepta digitalnega prostora znotraj mladinskega dela smo se oprli na definicijo Jane Melvin (2018) 1 , ki opredeli digitalni prostor 1 Melvin, J. (2018). Digital tools, spaces and places - mediators of youth work practice. Coyote, 26. Dostopno na: https://pjp-eu.coe.int/en/web/coyote-magazine/digital-tools-spaces-and-places

RkJQdWJsaXNoZXIy MjQwNzY=