ZAZNAMKI - Priročnik za boj proti sovražnemu govoru na spletu z izobraževanjem o človekovih pravicah

Zaznamki – priročnik za boj proti sovražnemu govoru na spletu z izobraževanjem o človekovih pravicah 147 2. Udeleženci se morajo drugim predstaviti in jih pozdraviti. Razprava naj bo kratka: udeleženci naj skušajo v času, ki ga imajo na voljo, pozdraviti čim več drugih obiskovalcev foruma. 3. Pojasnite, da je namen dejavnosti raziskati običajne zaznave in predsodke o različnih družbenih skupinah. Ko se srečujejo, naj udeleženci razmislijo, kaj bi lahko ljudje rekli (na spletu) o nekom z njegovimi značilnostmi, na primer o osebi z invalidnostjo v športni skupini, temnopoltemu Afričanu, starejši ženski itd. Pri tem naj se do drugih ne obnašajo tako, kot bi se sami obnašali v ‚resničnem‘ življenju, ampak naj razmišljajo o mnenjih, ki krožijo po spletu, in jih skušajo predstaviti. Nesramni komentarji so dovoljeni. Nikomur pozneje ne bo treba sprejeti odgovornosti za komentar, izrečen med dejavnostjo. 4. Na hrbet vsakega v skupini prilepite eno identiteto (profil), ki pa je samne sme videti. Vsak naj na list papirja zapiše besede in komentarje, ki jih v zvezi z njegovo identiteto nanj naslovijo drugi. 5. Pozovite jih, naj krožijopoprostoru. Dajte jimna voljodesetminut časa za srečevanje inpozdravljanje. Pri tem naj zapišejo besede, s katerimi jih drugi pozdravljajo. Po desetih minutah jih ustavite, vrnite jim njihovo identiteto in se pogovorite o dejavnosti. POGOVOR NA KONCU DEJAVNOSTI (20 MINUT) Preden začnete pogovor, se prepričajte, da so se udeleženci otresli vloge, ki so jo prej igrali: zato naj najprej povedo svoje ime in nekaj o sebi. V pomoč naj vam bo nekaj vprašanj: z Je komu uspelo uganiti kakšen vidik svojega profila (identitete)? Naj povedo, zakaj, in navedejo nekaj besed, s katerimi so jih drugi pozdravljali. z Ali je bila komu dejavnost všeč? Ali je bila za koga dejavnost neprijetna? Zakaj? z Zdaj naj udeleženci odkrijejo ‚svoj‘ profil. z Je bil kdo presenečen nad besedami, s katerimi so ga drugi pozdravljali? z Ali menite, da so profili ‚realistični‘? Bi uporabniki objavili takšen profil na svoji spletni strani? z S kakšno lahkoto ste drugimgovorili grde stvari? Ali je bilo za nekatere profile lažje najti grde besede? z Ali menite, da bi bilo lažje grdo govoriti na spletu, torej kadar oseba ne bi stala pred vami? Zakaj bi bilo zaradi tega drugače? II. DEL: OBLIKOVANJE SMERNIC (25 MINUT) 1. Seznanite udeležence s kampanjo Sveta Evrope proti sovražnemu govoru na spletu in jim razložite, kaj je sovražni govor. Sovražni govor pomeni vse oblike izražanja, ki širijo, pospešujejo, spodbujajo ali opravičujejo rasno sovraštvo, ksenofobijo (strah pred tujci), antisemitizem ali druge oblike sovraštva, ki temelji na nestrpnosti, vključno z nestrpnostjo, ki se izraža z nasilnim nacionalizmom in etnocentrizmom, diskriminacijo in sovražnostjo do manjšin, priseljencev in ljudi priseljenskega porekla. (Odbor ministrov, Svet Evrope) Spletni profili

RkJQdWJsaXNoZXIy MjQwNzY=