ZAZNAMKI - Priročnik za boj proti sovražnemu govoru na spletu z izobraževanjem o človekovih pravicah

Zaznamki – priročnik za boj proti sovražnemu govoru na spletu z izobraževanjem o človekovih pravicah 22 VLOGA MODERATORJA Oseba, ki vodi dejavnost, je ‚moderator‘. Moderator zagotovi, da je nekaj narejeno, podpira in spodbuja druge, da se učijo in krepijo svoje sposobnosti. Učinkovito delo vodji je ključnega pomena za izobraževanje o človekovih pravicah in v dejavnosti vnese življenje. Ni treba, da ste ‚strokovnjak/-inja‘, da lahko delate na tem področju: dober vodja ne potrebuje posebnega strokovnega znanja, razen morda na področju razumevanja mladih in dela z mladimi. Dejavnosti v tem priročniku bodo najuspešnejše v okolju, v kateremvašo skupino spodbujate v iskanju njej lastnega pristopa k zapletenim inpogosto spornimvprašanjem. Prav nič ni narobe, če jimpokažete, da pravzaprav raziskujete skupaj z njimi! Neposredna udeležba učečih v izobraževalnem procesu poveča učinek in kakovost učenja, hkrati pa je sestavni del učenja s človekovimi pravicami. Tako ni nujno, da je moderator strokovnjak za vse, mora pa biti sposoben, da učečim pomaga poiskati informacije ter oblikovati odgovore in mnenja. USTVARJANJE VARNEGA OKOLJA Mnoge dejavnosti in vprašanja iz tega priročnika so morda neposredno povezani z nekaterimi vašimi udeleženci. Nekateri udeleženci so morda že bili žrtve vrstniškega nasilja tudi na spletu, morda celo žrtve drugih članov skupine; nekateri so morda bili tarče rasističnih žaljivk ali diskriminacije. Pomembno je biti na to pozoren in udeležencem pokazati, da je na voljo pomoč, če jo potrebujejo. Zagotovite, da jim boste resnično lahko nudili to pomoč ali jih napotili drugam, kjer bodo potrebno pomoč dobili. Mreži InSafe in InHope (https://www.betterinternetforkids.eu) zagotavljata koristne podatke za stik in telefonske poveza- ve za prijavo kršitev na spletu v številnih državah. Veliko držav članic ima svoje službe za nudenje pomoči in sprejemanje prijav. Moderatorjem svetujemo, da se s tem seznanijo in po potrebi te službe povabijo k sodelovanju v izobraževalnih dejavnostih. Pri obravnavi teh vprašanj se morajo udeleženci počutiti čim bolj ‚varno‘. S skupino lahko določite nekaj temeljnih pravil, dogovorite se na primer, da boste spoštovali mnenja drugih in se izogibali vsem oblikam žaljenja, zasmehovanja ali osebne kritike. Uporaba priročnika

RkJQdWJsaXNoZXIy MjQwNzY=