ZAZNAMKI - Priročnik za boj proti sovražnemu govoru na spletu z izobraževanjem o človekovih pravicah

Zaznamki – priročnik za boj proti sovražnemu govoru na spletu z izobraževanjem o človekovih pravicah 30 2. Udeležence vprašajte, kaj po njihovem pomeni svoboda izražanja, ter njihovo razlago na kratko do- polnite s spodnjimi informacijami (ali informacijami iz 5. poglavja). 3. Udeležencem preberite informacije o ‚zadevi‘ (na 33. strani) in zagotovite, da bodo vsi razumeli po- drobnosti te zadeve. 4. Udeležence razdelite v tri približno enako velike skupine. – skupina A nastopa v vlogi gospoda Jersilda, – skupina B nastopa v vlogi danske vlade, – skupina C nastopa v vlogi sodnikov evropskega sodišča. 5. Članom vsake skupine razdelite kopije ustrezne kartice in informacije o zadevi. Povejte, da ima vsaka skupina na voljo 30 minut za pogovor in pojasnitev svoje vloge, preden se srečajo s člani drugih skupin in se začne obravnava na sodišču. Pred začetkomobravnave na sodišču naj pripravijo svoje argumente ali, če so sodniki, vprašanja za obe strani sodnega postopka. 6. Po izteku 30 minut, namenjenih pripravi, naj udeleženci poiščejo člane drugih skupin z isto šte- vilko in nato skupaj z njimi sestavijo novo skupino. Tako bo oseba s številko 1 iz skupine A morala poiskati osebo s številko 1 v skupini B in osebo s številko 1 v skupini C. 7. Pojasnite, da je zdaj vsaka nova majhna skupina mini sodišče. Sodišča imajo nato na voljo še 20 minut, da poslušajo argumente obeh strani in sodniki zastavijo svoja vprašanja. 8. Nato vsak sodnik posebej razsodi, ali je bil kršen 10. člen. Ponovno združite vse člane skupine in sodnike prosite, da razglasijo sodbo in obrazložijo razloge zanjo. 9. Članom drugih dveh skupin dajte priložnost, da sodbo komentirajo; nato jim povejte, kako je evropsko sodišče v resnici razsodilo v tej zadevi (32. stran) . Udeleženci naj se odzovejo na sodbo. 10.Na koncu dejavnosti potekata pogovor in ocena. Preden začnete pogovor o spodnjih vprašanjih, se prepričajte, da udeleženci ne razmišljajo več kot lik v igri. POGOVOR NA KONCU DEJAVNOSTI z Kaj je bilo v obravnavani zadevi najtežje? z Je bilo vlogo težko igrati? z Ali se je ‚sodnik‘ pravilno odločil? Kateri so bili najpomembnejši dejavniki pri sprejemanju končne odločitve? Svoboda izražanja je temeljna človekova pravica. Ljudje morajo imeti možnost ‚izraziti‘ svoje mnenje ali misli, ker so misli, mnenja in prepričanja pomemben del naše identitete. Poleg tega je treba svobodo izražanja varovati, ker ima v demokratični družbi ključno vlogo. Vendar pa pravico do svobode izražanja lahko včasih omejimo, če bi na primer škodovala posameznikom ali bila nevarna za družbo. Dan na sodišču

RkJQdWJsaXNoZXIy MjQwNzY=