ZAZNAMKI - Priročnik za boj proti sovražnemu govoru na spletu z izobraževanjem o človekovih pravicah

Zaznamki – priročnik za boj proti sovražnemu govoru na spletu z izobraževanjem o človekovih pravicah 45 1. DEL: NAUKI ZGODOVINE ČAS 60 minut CILJI • Povečati ozaveščenost o romskih žrtvah nacističnega holokavsta in solidarnost z Romi • Pokazati zelo očiten primer globoko zakoreninjenega predsodka in sovražnega govora ter proučiti danes vidne posledice • Spodbujati solidarnost z Romi in skupino spodbujati za ukrepanje proti rasizmu in diskriminaciji PRIPOMOČKI • Tabla z listi in markerji • Kopije izročka „Kratka zgodovina preganjanja X“ (ni obvezno) PRIPRAVA • Skupini vnaprej povejte, da boste govorili o holokavstu, in se ločeno pogovorite z vsakim, za katerega je to težka tema. • Fotokopirajte izročke; ena kopija za vsako majhno skupino. NAVODILA 1. Udeleženci naj oblikujejomajhne skupine dveh ali treh oseb z enako identiteto. To se nanaša na etnično poreklo ali narodnost, lahko pa je celo povezano z drugimi družbenimi ali verskimi skupinami (tudi no- gometnimmoštvom!). Udeleženci imajo na voljo deset minut, da v svoji skupini povedo svoje mnenje o identiteti. 2. Udeležencem razdelite izroček „Kratka zgodovina preganjanja X“ ali jimdajte nekaj informacij, da bodo seznanjeni s ponavljajočimse brutalnimravnanjemz Romi. Ne smete pa jimše povedati, katera skupina prebivalcev je tarča. 3. Na kratko se pogovorite o njihovih odzivih; pri tem udeleženci po možnosti ostanejo na svojih mestih v skupini. Nato vsako skupino prosite, da se za 15 minut usede skupaj z drugo skupino in odgovori na ta vprašanja: – Kako bi se oni počutili, če bi z njimi tako ravnali v ne tako oddaljeni preteklosti? (Povejte jim, naj se osredotočijo na skupino, ki so jo izbrali v prvi točki). – Kaj je po njihovemmnenju najtežje za skupnost, ki je vse to preživela? – Kako bi bilo, če bi nekateri še vedno zanikali holokavst? Zakaj bi to zanikali? 4. Udeleženci gredo nazaj v skupine in poročajo o razpravi, ki je potekala v združeni večji skupini. Nato udeležence vprašajte, ali vedo oziroma lahko uganejo, o kom govori izroček. Če ne uganejo, jim povejte, da so to Romi. Vprašajte jih, kaj vedo o položaju Romov danes. Kakšen je odnos do njih in kako dobro ljudje poznajo njihovo trpljenje v zgodovini? Kako danes sovražni govor vpliva nanje? 5. Udeležencem povejte, da je Evropsko sodišče za človekove pravice obravnavalo zadeve, v katerih je ugotovilo številne kršitve človekovih pravic Romov v skoraj vseh evropskih državah. Udeležence spomnite na veliko nestrpnost medijev in splošne javnosti do Romov, ki so pogosto tarča žaljivk in Akcija in izvajanje kampanje korak za korakom

RkJQdWJsaXNoZXIy MjQwNzY=