ZAZNAMKI - Priročnik za boj proti sovražnemu govoru na spletu z izobraževanjem o človekovih pravicah

Zaznamki – priročnik za boj proti sovražnemu govoru na spletu z izobraževanjem o človekovih pravicah 71 3. Razložite, da boste najprej prebrali scenarij, nato gre vsak udeleženec v kot sobe z listom, na katerem je napisan njegov najverjetnejši odziv. To ponovite z vsakim scenarijem. Povejte jim, naj bodo pri izbiri odziva iskreni. 4. Preberite prvi scenarij in dajte udeležencem čas, da izberejo svoj odgovor ali kot. Ko stojijo v kotu, naj jih nekaj pojasni, zakaj so izbrali ta odziv. Preberite naslednji scenarij in nadaljujte, dokler se vam ne zdi, da ste obravnavali dovolj primerov. POGOVOR NA KONCU DEJAVNOSTI Za poročanje o dejavnosti odgovorite na nekaj spodnjih vprašanj: z Kaj menite o dejavnosti? Na katere scenarije se je bilo po vašemmnenju najtežje odzvati in zakaj? z Ali so bili po vašemmnenju vse to primeri vrstniškega nasilja? z Ali ste se že kdaj srečali z vrstniškim nasiljem na spletu kot žrtev ali opazovalec? Kaj lahko poveste o povezavi med vrstniškim nasiljem na spletu in zunaj njega? Ali so kakšne pomembne razlike med spletnim in nespletnim vrstniškim nasiljem? z Ali ste zaradi te dejavnosti spremenili svoje stališče o vrstniškemnasilju/vrstniškemnasilju na spletu? Bo zato vaš odziv v prihodnje drugačen? z Kako se lahko vi borite proti vrstniškemu nasilju na spletu? z Kdo bi moral preprečiti sovražni govor na spletu? Kakšno vlogo naj imajo pri temmediji, ponudniki storitev, policija, starši, šola itn.? NAMIGI ZA MODERATORJE z Če je skupina velika ali ni vajena razprav z veliko sodelujočimi, lahko s podajanjem čarovne palice ali namišljenega mikrofona pomagate, da bo vsak udeleženec govoril, ko pride na vrsto. z Udeležencimordanebodo izbrali leenemožnosti, ampaknaprimer dve, kakor sta ‚odgovori nasilnežu‘ in ‚prijava vrstniškega nasilja‘. Če se to zgodi, jim recite, naj izberejo tisti vogal z najpomembnejšo izjavo na listu in pojasnijo svojo izbiro. z Ne pozabite, da so nekateri udeleženci morda tarča vrstniškega nasilja drugih v skupini. Morali boste upo- števati različneosebnepotrebe ali spore innikogar ne smete siliti kodgovoru, kadar sami nočejoodgovoriti. z Če somed udeleženci tudi tarče vrstniškega nasilja, lahkomed izvajanjemdejavnosti njihove posta- nejo zaskrbljeni, zaradi česar bodo spoznali, da potrebujejo nadaljnjo podporo. Jasno jim pokažite, da jim lahko nudite podporo – povsem zaupno – ali jih napotite na druge podporne sisteme. Pred začetkomdejavnosti lahko tudi raziščete storitve na lokalni indržavni ravni, kot soposebne telefonske linije ali organizacije za pomoč žrtvam. z Če udeleženci ne poznajo vrstniškega nasilja na spletu ali ne prepoznajo njegove škodljivosti, lahko uporabite nekaj informacij o tej temi za ozaveščanje o težavi in že uporabljenih pristopih pri njenem reševanju. Po potrebi omenite povezavo med sovražnim govorom in vrstniškim nasiljem (še zlasti, kadar vrstniško nasilje vključuje tudi sovražni govor ali obratno). Boj proti vrstniškemu nasilju na spletu

RkJQdWJsaXNoZXIy MjQwNzY=