ZAZNAMKI - Priročnik za boj proti sovražnemu govoru na spletu z izobraževanjem o človekovih pravicah

Zaznamki – priročnik za boj proti sovražnemu govoru na spletu z izobraževanjem o človekovih pravicah 73 NEOMEJENA SVOBODA? Udeleženci obravnavajo idejo o svobodi izražanja na podlagi študije primerov. Odločiti se morajo, kaj narediti s komentarji ali sporočili, ki so sporna ali žaljiva ali morda celo nevarna. TEME Svoboda izražanja, demokracija in soudeležba, človekove pravice ZAHTEVNOST Stopnja 2 VELIKOST SKUPINE 12-20 TIME 45 minut CILJI • Raziskati koncept svobode izražanja • Razumeti, zakaj je svoboda izražanja pomembna za posameznike in družbo • Obravnavati razloge, zakaj je včasih za zaščito človekovih pravic treba omejiti svobodo izražanja, predvsem ko gre za sovražni govor PRIPOMOČKI • Tabla z listi in markerji • Kopije kartic z 76. strani PRIPRAVA • Fotokopirajte kartice na 76. strani (dovolj kopij za vsako majhno skupino) NAVODILA: 1. Udeležence vprašajte, kaj jim pomeni svoboda izražanja. Na tablo z listi zapišite ideje in spodbudite pogovor o spodnjih točkah, če jih niso omenili že udeleženci: – Ali svoboda izražanja pomeni, da lahko rečemo karkoli? – Če menite, da bi morali biti določeni ‚izrazi‘ prepovedani, kako se bomo potem odločili, katere prepovedati? Kdo naj odloča o tem? – Kako se še ‚izražamo‘ razen z govorjeno ali pisano besedo (glasba, dramska igra, podobe, jezik telesa itn.)? 2. Ne skušajte ‚rešiti‘ vprašanj takoj: zberite nekaj mnenj in pojasnite, da so to pogosto sporna vprašanja in da bodo odgovore nanje iskali med izvajanjem te dejavnosti. 3. Vprašajte jih, ali so komu med njimi doma, v šoli ali javnosti že preprečili, da bi povedal, kar je hotel. Kako so se takrat počutili? Zakaj je bilo pomembno, da ste povedali, kar hočete? 4. Na kratkopovejte nekaj informacij o svobodi izražanja. Uporabite spodnje informacije ali jihdopolnite z informacijami o tej temi iz gradiva (164. stran) : STOPNJA 2 SKUPINA 12-20 ČAS 45’ Neomejena svoboda?

RkJQdWJsaXNoZXIy MjQwNzY=