MLADINA 2020 - Položaj mladih v Sloveniji

142 Grafikon 4.19: Ujemanje veščin in zaposlitve tistih, ki so zaključili formalno izobraževanje (v %) za vse, ki niso v procesu izobraževanja ali usposabljanja. Ali delo, ki ga opravljaš za plačilo, ustreza področju tvoje izobrazbe oz. usposobljenosti (npr. trgovinski tehnik, ki dela kot prodajalec v trgovini)? Delež, ki je odgovoril z ' da '. Dokončana 4-letna srednja šola Nedokončana višja, visoka šola ali akademija Dokončana 2-, 2 in pol ali 3-letna poklicna šola Dokončana visoka šola, fakulteta (3 do 4 leta) Dokončana osnovna šola Dokončana 2-letna višja Nedokončana poklicna ali srednja šola Dokončan magisterij, doktorat znanosti 20 % 40 % 60 % 80 % 52,1 56,3 59,0 62,0 66,7 72,2 75,0 78,9 100 % 0 % Vir podatkov: Mladina 2020. Razkorak med pridobljenimi kompetencami mladih in zahtevami na delovnem mestu je v primerjavi z letom 2013 manjši. Poleg tega postane ta razkorak manj izrazit, če analiziramo samo tiste, ki niso več v formalnem izobraževanju. V tej skupini se neujemanje kompetenc in zaposlitvenih zahtev izrazito zmanjšuje z višjo stopnjo dosežene izobrazbe. Nadalje, čeprav rezultati kažejo na to, da delo, ki ga opravljajomladi, pogos­ to zahteva nižjo stopnjo formalne izobrazbe – 35 odstotkov respondentov je izrazilo, da njihova zaposlitev zahteva nižjo stopnjo formalne izobrazbe (le 9 odstotkov respondentov je odgovorilo, da njihovo delovno mesto predvideva višjo formalno izobrazbo) – lahko to pripisujemo dejstvu, da mnogi izmed mladih (študenti) opravljajo občasno delo (študentsko delo),

RkJQdWJsaXNoZXIy MjQwNzY=