MLADINA 2020 - Položaj mladih v Sloveniji

Zaposlovanje in podjetništvo  145 podjetij oziroma s. p.-jev zdi še vedno precej sprejemljiva izbira. Več kot po­ lovica bi jih bila namreč pripravljena za reševanje svojega zaposlitvenega položaja odpreti svoje podjetje ali pridobiti status samostojnega podje­ tnika (glej Grafikon 4.20). Se pa med spoloma kažejo razlike v pripravlje­ nosti, saj so mlade ženske v nekoliko manjši meri pripravljene storiti ta korak. Še posebej je manjši delež tistih žensk v primerjavi z njihovimi moškimi vrstniki, ki bi ga bile pripravljene zagotovo storiti. Grafikon 4.20: Pripravljenost na ustanovitev lastnega s. p./podjetja v izogib brezposelnosti. Zagotovo bi bil_a pripravljen_a. 5 % 10 % 15 % 20 % 25 % 30 % 35 % 40 % Moški Ženske Skupaj 33,5 27,9 24,9 Bi bil_a pripravljen_a. 30,7 29,8 32,2 Niti ne bi bil_a niti bi bil_a pripravljen_a. 18,6 18,9 21,5 Ne bi bil_a pripravljen_a. 11,2 12,2 14,7 Sploh ne bi bil_a pripravljen_a. 6,0 6,0 6,6 0 % Vir podatkov: Mladina 2020. Za uspešno podjetniško pot pa morajo biti mladi opremljeni z znanji in z veščinami s tega področja. Tako se usmerjanje v ustvarjanje lastnihmož­ nosti za delo postopoma umešča tudi v izobraževalni sistem, mlade pa se na različne načine in prek različnih kanalov spodbuja k razvoju podjetni­ škemiselnosti ter k vključitvi v s tempovezana izobraževanja in usposab­ ljanja. Tako ena od sogovornic dojema promocijo podjetništva v luči pri­ oritetiziranja monetizacije znanja pred samim pridobivanjem znanja.

RkJQdWJsaXNoZXIy MjQwNzY=