MLADINA 2020 - Položaj mladih v Sloveniji

154 V negotovi družbeni situaciji, v kateri se nahajajo mladi, jih pri zaposlitvi bolj kot to, da je delo koristno za družbo, motivirata varnost zaposlitve in dober zaslužek. Lahko bi dejali, da mladi posedujejo potrebno socialnopodjetniško mi­ selnost in ocenjujejo, da imajo dovolj podjetniških znanj in sposobnosti (glej Grafikon 4.22), ter da v družbenih problemih znajo prepoznati po­ slovno priložnost. S slednjim se strinja kar 48,1 %mladih (glej Tabelo 15.3 v prilogi). Vendarle pa to večinoma ni dovolj za to, da bi se podali na sa­ mostojno socialnopodjetniško pot. Da so socialni podjetniki »redka pa­ sma« (ang. rare breed ), pregovorno opisuje že Gees (2001) v svojem zelo pogosto citiranem članku o socialnempodjetništvu, saj v sebi združujejo lastnosti, ki jih v kapitalističnem gospodarstvu pogosto lahko razume­ mo tudi kot nasprotja. To se kaže tudi na anketiranih mladih v Sloveniji, saj je takih, ki menijo, da je pri delu srednje ali zelo pomembna pomoč drugim, da je delo srednje ali zelo pomembno za družbo, da je pri delu srednje ali zelo pomembna vizija ter da je dober zaslužek srednje, malo ali nepomemben, samo 7 % vseh mladih, pri čemer spol, starost in izo­ brazba ne igrajo statistično značilne vloge. Na podlagi tega lahko ugoto­ vimo, da socialno podjetništvo ne more predstavljati pomembne javno­ politične alternative zaposlitvenim izzivom mladih, temveč je bolj stvar posameznikove življenjske filozofije.

RkJQdWJsaXNoZXIy MjQwNzY=