MLADINA 2020 - Položaj mladih v Sloveniji

Ustvarjalnost in kultura  247 Grafikon 8.2: Pogostost kulturne participacije mladih v posameznih aktivnostih, 2000, 2010 in 2020. 0,5 1,0 2,5 3,0 1,5 2,0 3,5 Mladina 2020 Mladina 2010 Mladina 2000 Pišem (dnevnik, pesmi, pisma). 2,3 1,5 1,8 Obiskujem kulturne znamenitosti (muzeji, galerije, gradovi, cerkve). 2,1 Obiskujem kino, gledališče, koncerte. 2,9 2,5 2,3 Ukvarjam se z glasbo (igram, pojem), s plesom, z gledališčem, z likovno umetnostjo ipd. 2,9 2,4 2,7 Berem. 3,1 3,2 0 Viri podatkov: Mladina 2000, Mladina 2010, Mladina 2020. Opomba: Za posamezna leta so prikazani zgolj tisti podatki, ki so v bazi bili na voljo. Z večino kulturnih in ustvarjalnih aktivnosti se mladi sicer v prostem času ukvarjajo redkeje kot z nekaterimi drugimi aktivnostmi. Na šeststo­ penjski lestvici (1 – nikoli; 6 – vsak dan) se s kulturnimi/z ustvarjalnimi aktivnostmi v povprečju ukvarjajo med 'manj kot enkrat na mesec' (npr. pisanje) in '1–3-krat na mesec' do '1–3-krat na teden' (npr. branje). Pogoste­ je kot s kulturnimi aktivnostmi se v prostem času ukvarjajo predvsem s športom (M = 3,93; SD = 1,45). To potrjuje nadaljevanje trenda nekaterih preteklih raziskav mladih, ki so pokazale visoko priljubljenost športne aktivnosti v primerjavi s kulturnimi in z drugimi aktivnostmi (gl. Kirbiš, 2011), pa tudi njihovo večjo vključenost v športne organizacije kot v kul­ turne organizacije tako v Sloveniji kot v drugih državah EU (Evropska komisija, 2015). Visoko na lestvici prostočasovnih aktivnosti sta sicer 'poslušanje glasbe' (M = 5,27; SD = 1,17) in 'branje' (M = 3,2; SD = 1,48), vendar je pomembno upoštevati, da ti aktivnosti nista nujno povezani

RkJQdWJsaXNoZXIy MjQwNzY=