MLADINA 2020 - Položaj mladih v Sloveniji

Uporaba informacijsko-komunikacijske tehnologije in spletnih okolij  285 njihovi družbeni stiki vse bolj upravljani skozi okolja novih komunikacij­ skih omrežij (prav tam). Aktualne generacijemladih sodijo v skupino drža­ vljanov, ki so s svojo generacijsko izkušnjo najbolj podvržene tem proce­ som. Sprijaznjenje mladih s temdejstvom lepo nakazuje spodnja izjava. »Tehnologija je med nami, bo ostala med nami, nas bo vedno več povezala in tudi je bo vedno več med nami.« (Alex, 25 let, pripadnik italijanske manjšine) Da nove razmere ustvarjajo nove oblike neenakosti, je nesporno, saj se nove oblike družbenopolitičnega, ekonomskega ter tudi rekreativnega po­ vezovanja odvijajo v novih okoljih, za kar so potrebne tako drugačne infra­ strukturne kot intelektualne kapacitete. Norris (2001: 13) ugotavlja, da bodo internet ter z njim povezani procesi dajali nesorazmerno prednost eliti, saj je ta v boljšempoložaju tako po plati dostopa do infrastrukture, ki je potrebna za polno vključenost, kot tudi dostopa do znanj oziroma infra­ strukture znanja, ki je potrebno za polno rabo dostopne infrastrukture. Pri tem je potrebno poleg individualne ravni izpostaviti tudi sistemsko raven, ki zagotavlja slabše ali boljše pogoje vključenosti v globalni kapitalizem informacijskih omrežij tako po tehnološki plati (5G, širokopasovna pove­ zava ipd.) kot po pedagoški plati (uveljavljenost in spodbujanja konekti­ vizma kot pedagoške paradigme; glej Langset idr., 2018). Učinek individualnih in sistemskih razlik na življenje posameznikov ter dobrobit širše družbe je izjemen. Stopnja tehnološkega napredka namreč narekuje poleg vzpostavljanja novih sistemov tudi nenehne prilagoditve na podlagi posameznikovega korpusa znanja, kompetenc in spretnosti. Ustre­ zna raven t. i. digitalnih veščin in kompetenc namreč odpira nove – pogosto pa tudi edine priložnosti – za politično, ekonomsko indružbeno udejstvova­ nje posameznika skozi družbeno interakcijo z ostalimi posamezniki ali in­ terakcijo z drugimi sistemi in s storitvami (Ecorys, 2016). Ne nazadnje pa imajo digitalne kompetence in spretnosti pomemben vpliv tudi na social­ no mobilnost posameznika (prav tam). Različne raziskave namreč kažejo, da pomembno določajo stopnjo posameznikove vključenosti na trg dela in karierni uspeh (Evropska komisija, 2020), prav tako pa tudi vplivajo na akademsko uspešnost posameznikov še v času študija (Pagani idr., 2016).

RkJQdWJsaXNoZXIy MjQwNzY=