MLADINA 2020 - Položaj mladih v Sloveniji

Priloge  449 se s prijateljico spomniva, kaj nam je obljubljeno (skozi vero v onostranstvo) in kako Bog gleda na to, in potem začutim, da se splača delati dobro. Vem tudi, da tistim, ki delajo slabo, v notranjosti ni lahko, da tudi sami trpijo, jaz pa sem lahko iskreno srečna.« Takšna notranja naravnanost jo je usmerjala tudi pri izbiri šole. Najprej je bila prepričana, da se bo vpisala na biotehnično šolo, smer veterina, po­ tem pa se je odločila za Škofijsko gimnazijo. Mesto vere v njenem življe­ nju je sicer posredno vplivalo na takšno odločitev, vseeno pa Špela priz­ nava, da je bila izbira pravilna: »Šola (Škofijska gimnazija) ima drugačen pristop in lažje je delati, ker imajo ljudje podobne vrednote. Lažje si to, kar si. Eni (sošolci) so verni, dru- gi ne, vsi smo pa samo ljudje. Še vedno je tudi v šoli veliko nevernih, eni pa se izdajajo za verne, po drugi strani pa so nekaj povsem drugega, kar ne gre z vrednotami vernega človeka. Jaz se vere ne sramujem in sem nanjo ponos- na. Z lahkoto rečem, jaz sem verna, in tudi drugi to prepoznajo – dosti jih je tradicionalno vernih, kar je sicer okej, ampak jaz mislim, da je najpo- membnejši pristen in oseben odnos z Bogom.« Špela pravi, da se zaveda, da je njen odnos do vere na nek način netradi­ cionalen in da so tradicionalne oblike potrebne: »Vmoji veri je premalo branja Biblije, in to priznam. Velikokrat hočem bra- ti, in to je nekaj, kar je nujno za vse katolike. Tam so namreč podatki in vsebina, ki se tiče tega, kar smo. Branje je tudi obnavljanje vere. Sama ne berem, ker mi je branje Biblije naporno. /…/ Podobno je tudi z molitvijo. Včasih je bila pri sicer nas prisotna molitev kot klasična, tradicionalna mo- litev. Zdaj se mi to zdi 'zlajnano', naučena sem in sploh ne vem več, kaj go- vorim. Sama se veliko raje pogovarjam z Bogom. Tudi svojim sem že predla- gala, da pred kosilom ne bi molili klasične molitve, ampak da bi se raje Bogu iskreno zahvalili za hrano s svojimi besedami.« Za Špelo je najmočnejša izkušnja Boga prisotna, ko je v naravi, zato tudi neizmerno uživa ob sprehodih, obisku gora in pri skavtih, kjer je aktivna. Hkrati je aktivna tudi pri verouku, kjer sodeluje kot vodja aktivnosti, želi pa si tudi vključitve v poučevanje:

RkJQdWJsaXNoZXIy MjQwNzY=