ZAZNAMKI - Priročnik za boj proti sovražnemu govoru na spletu z izobraževanjem o človekovih pravicah

Zaznamki – priročnik za boj proti sovražnemu govoru na spletu z izobraževanjem o človekovih pravicah 122 2. Udeleženci naj se na te trditve odzovejo. Po nekaj odgovorih jim povejte, da so te trditve v celoti iz- mišljene. Vse trditve so dejansko lažne. Znova zaprosite udeležence, naj se odzovejo na trditve in na kratko preverite, zakaj so jim verjeli (če so jim verjeli). 3. Udeležence vprašajte, ali so že naleteli na spletu na kaj, kar se jim je zdelo lažno, ali za kar so vedeli ali sumili, da je lažno. Kaj so storili v zvezi s tem? GLAVNA DEJAVNOST 4. Udeležencempojasnite, da so sovražni govor in rasistični izpadi posledicanevednosti. Ljudje verjamejo ali pa se pustijo prepričati o stvareh v zvezi s skupinami, ki jih sploh ne poznajo. Ali pa verjamejo stvari o celotnih skupnostih samo na podlagi izjav ene same osebe. Če taka prepričanja prosto krožijo in jih nihče ne izpodbija, jih počasi začnemo sprejemati kot ‚dejstva‘. Pozabimo, kje smo kaj slišali, ali da je to, kar smo slišali, laž, ali samo mnenje nekoga, in začnemo v to verjeti. 5. Udeležencempovejte, da ima lahko na internetu vsakdo pomembno vlogo pri dvomu glede ‚dejstev‘ in mnenj, ki na njem krožijo. Vprašati se, zakaj, ali pa si odgovoriti, zakaj ne, je najpomembnejše, kar lahko storimo za preprečevanje širjenja lažnih ali zlonamernih idej. To je tudi zanesljivejši način, da si ustvarimo lastno mnenje, na katero se lahko zanesemo. 6. Razložite, da boste pri dejavnosti proučili nekaj negativnih ‚dejstev‘ ali mnenj o nekaterih skupinah, ki so široko sprejeta. Udeležencimorajonajti argumente in ‚spodkopati‘ splošno sprejetemite z znanjem in na podlagi izkušenj skupine. To morajo razumeti kot priložnost za poglabljanje razumevanja in za prenos lastnega znanja in izkušenj. 7. Razdelite papirne trakove, in sicer po dva vsakemu udeležencu, druge pa pustite ob strani in povejte, da so jimpopotrebi na voljo. Udeleženci naj zapišejo vsa negativnamnenja ali trditve, ki so jih že slišali v zvezi s takimi skupinami in o katerih bi se radi pogovorili. Povejte jim nekaj primerov: – Ljudje naj živijo v lastni državi in naj se ne selijo po svetu! – Ženske morajo biti doma in naj nehajo krasti službe moškim! – Romi bi morali začeti živeti po običajih države, v kateri so. 8. Razložite, da udeležencem ni treba verjeti tem trditvam; lahko samo želijo preveriti odgovore na ta splošno sprejeta ‚dejstva‘. Trditev ni treba podpisati, listke pa zberejo v klobuk ali posodo. 9. Postavite tri stole v polkrog pred skupino. V razpravi sodelujejo le tisti, ki sedijo na stolih, drugi so opazovalci. Dejstva z Če bi se vsi priseljenci vrnili domov, bi bilo dovolj dela za vse. z Dekleta so pri spletnih igrah slabša kot fanti. z Znanstvene študije so pokazale, da imajo Evropejci manjše možgane kot Azijci. z Gejevstvo je bolezen, ki jo je mogoče ozdraviti. Recimo bobu bob

RkJQdWJsaXNoZXIy MjQwNzY=