ZAZNAMKI - Priročnik za boj proti sovražnemu govoru na spletu z izobraževanjem o človekovih pravicah

Zaznamki – priročnik za boj proti sovražnemu govoru na spletu z izobraževanjem o človekovih pravicah 123 10.Povejte, da boste najprej k pogovoru povabili tri prostovoljce. Če se hoče pogovoru pridružiti še kdo, to lahko stori, ker pa v pogovoru lahko vedno sodelujejo le trije, mumora eden odstopiti svojemesto. Kdor se želi pridružiti pogovoru, mora nežno potrkati po rami enega od govornikov. Osebi potem zamenjata mesti in prejšnji govornik postane opazovalec. 11. Udeležence spodbujajte, da izrazijo svoje mnenje, pa tudi druga mnenja, s katerimi ni nujno, da se strinjajo. Na ta način je mogoče na glas povedati sporna, politično nekorektna ali nezaslišana prepri- čanja in o temi je mogoče razpravljati z različnih stališč. Pripombe, ki bi žalile ali prizadele kogar koli v skupini, niso dovoljene. 12. Eden od prostovoljcev naj iz klobuka vzame listek s trditvijo in začne razpravo. Razprava naj poteka toliko časa, da je tema izčrpana in se argumenti začnejo ponavljati. Potemnaj prostovoljci razpravljajo o novi trditvi in začnejo nov krog pogovora pod enakimi pogoji kakor prej. 13. V okviru razpoložljivega časa razpravljajte o čimveč različnih trditvah. Na koncu si vzemite nekaj časa za umiritev razprave in razmislek o celotni dejavnosti. POGOVOR NA KONCU DEJAVNOSTI S spodnjimi vprašanji pomagajte udeležencem, da razmislijo, ali je dejavnost spremenila njihove poglede, ali jim ponudila argumente za boj proti predsodkom: z Je kdo izvedel kaj takega, česar prej ni vedel? z Je kdo spremenil svoje mnenje o določeni skupini ali vprašanju? z Menite, da ste bolj sposobni sodelovati v razpravi, polni predsodkov? Menite, da boste sposobni v taki razpravi sodelovati v živo ali na spletu? Zakaj da ali zakaj ne? z Bi bili sposobni sodelovati v taki razpravi na spletu? Kaj bi bilo enako? Kaj bi bilo drugače? z Kaj lahko storimo, če dvomimo o resničnosti nekega prepričanja? NAMIGI ZA VODJE z Pozorni morate biti na različna prepričanja in pripadnosti v skupini ter opozoriti udeležence, da to pri razpravi upoštevajo. z Veliko je vprašanj ali trditev, o katerih ne udeleženci ne vi niste sposobni neposredno razpravljati. Napišite jih na tablo in o njih razmislite sami ter o njih razpravljajte pozneje ali prosite udeležence, da o njih razmislijo in povejo svoje mnenje. z Če trem sogovornikom ne uspe najti argumentov proti predsodkov polnim trditvam, se lahko vme- šate v pogovor, vendar pa tega ne počnite prepogosto. Včasih je koristno tudi prekiniti razpravo in vprašati druge člane skupine, ali imajo drugačno mnenje. z Pomembno je, da ostane razprava odprta in imajo sodelujoči občutek, da lahko razložijo svoja prepričanja ali izrazijo tista, ki sicer veljajo za sporna, so pa vendarle stalno prisotna v medijih in družbi na splošno. Hkrati pa razprava ne sme biti ponavljanje nevljudnih in neupravičenih negativnih stereotipov. Spodbujajte udeležence, da govorijo v obliki vprašanj in komentirajo čim bolj taktno, Recimo bobu bob

RkJQdWJsaXNoZXIy MjQwNzY=