ZAZNAMKI - Priročnik za boj proti sovražnemu govoru na spletu z izobraževanjem o človekovih pravicah

Zaznamki – priročnik za boj proti sovražnemu govoru na spletu z izobraževanjem o človekovih pravicah 61 z Ali ste bili presenečeni nad različnimi informacijami, ki ste jih našli? Kako si to razlagate? z Kako lahko preverimo, ali je neko spletnomesto zanesljivo oziroma ali lahko zaupamo informacijam? Ali običajno to naredite? VPRAŠANJA O HOMOFOBIJI/SOVRAŽNEM GOVORU NA SPLETU z Ali ste našli primer diskriminacije ali žaljivke? z Ali menite, da ste našli informacije, ki so ‚napačne‘ ali nepravične? z Katera tveganja so povezana z možnostjo, da vsakdo objavi svoje mnenje na spletu? Ali veste, kako bi zmanjšali tveganje, da drugi teh mnenj ne bi sprejeli kot ‚dejstva‘? NAMIGI ZA MODERATORJE z Da bo dejavnost bolj učinkovita, opazovalce vnaprej seznanite z dejavnostjo. Po možnosti naj ima vsaka mala skupina samo enega opazovalca, tako da boste imeli več svetovalcev. z Svetovalci ne smejo imeti občutka, da jih opazovalci ‚ocenjujejo‘. Lahko jim razložite, da je naloga opazovalca proučiti različne raziskovalne metode in da obstaja več možnih pristopov k nalogi. z Ni nujno, da svetovalcem pokažete list opazovalcev za spremljanje: ugotovitve bodo tako morda bolj zanimive, saj svetovalcem ne boste vnaprej povedali, na kaj naj bodo pozorni. Lahko pa to tudi pomeni, da so svetovalci pod večjimpritiskom. Če pa svetovalcem list pokažete, bodo lažje sodelovali z opazovalci. z Medpogovoromna koncudejavnosti lahko tudi raziščete, ali bo raziskava pristranska zaradi rezultata, ki ga ‚hočemo‘ dobiti. Pri tem lahko udeležence vprašate, kako se na splošno odzivajo na najdene informacije, ki jim sicer nočejo verjeti. z Na internetu je velikodezinformacij ali zelopristranskih informacij, ker jih jemogoče širiti kot ‚dejstva‘. Lahko tudi raziščete, ali so udeleženci že širili ‚dejstva‘ z interneta in tako že pomagali širiti predsodke o neki skupini ali posamezniku. z Seznamza preverjanje v gradivu o internetni pismenosti lahko uporabite kot dodatne predloge ude- ležencev za preverjanje zanesljivosti informacij na internetu. Poudarite, da je na spletu večina objav- ljenega, neke vrste ‚mnenje‘. Obstaja veliko načinov, kako oblikovati informacijo, da poudarimo prav določeno stališče. Če izpustite primere homofobnega sovražnega govora, dajete vtis, da to ni težava. z Lahko iščete internetne potegavščine in se z udeleženci pogovorite, kako lažne novice podžigajo sovražni govor. DRUGE MOŽNOSTI Lahko izberete drugo ‚ciljno skupino‘, ki jo bodo udeleženci raziskovali, na primer ženske, Rome ali drugo narodnostno manjšino, prosilce za azil. Dejavnost lahko izvedete tudi brez opazovalcev, pri čemer pa mora vsak udeleženec sam spremljati svoje delo. Potem tudi skupaj s skupino vnaprej izpolnite list opazovalcev za spremljanje in jim recite, naj med raziskovanjem sami preverjajo svoje metode. Preverjanje dejstev

RkJQdWJsaXNoZXIy MjQwNzY=