ZGODBE O USPEHU II. DEL - Mladinski sektor v šolah

SPREMNA BESEDA DIREKTORICE URADA RS ZA MLADINO MAG. DOLORES KORES Namen priprave zbornika Mladinski sektor v šolah je predvsem opozoriti strokovno javnost na del izobraževalnega procesa, ki ga pogosto imenujemo obšolske dejavnosti. Po pregledu vseh primerov praks v zborniku kmalu ugotovimo, da gre pri tem za dodano vrednost in posebne oblike podajanja znanja. V našem konkretnem primeru gre za vstop mladinskega dela v šolsko polje in vključevanje mladih v mladinsko delo. To jim sicer še ne omogoča nujno razvoja ključnih kompetenc, ki jih bodo potrebovali pri stiku z delodajalci, vendar je prisotnost mladinskih organizacij v šolah lahko prostor, kjer mladi številne kompetence razvijejo do stopnje, ko jim močno pomagajo na poti dozorevanja in osamosvajanja. Zato lahko ta del usposabljanj mladih za življenje z gotovostjo vključimo v proces učenja za življenje, v zaključeno celoto oziroma v krog izobraževanja, kakor ga smiselno ponazarja tudi likovna podoba zbornika. V zborniku Mladinski sektor v šolah lahko na enem mestu in prvič v Sloveniji razberemo, kaj vse mladinsko delo prinaša v slovenske šole. Opazimo, da gre predvsem za uvajanje sodobnih metod poučevanja, nove oblike komunikacij z mladimi, uvajanje eksperimentalnih praks učenja, kot so na primer improvizacija, igre vlog, razpravljanje o javnih zadevah, in digitalne prakse. Poleg tega je posebno opazna mavričnost vsebin, ki se ponujajo mladim – vse od področja kulture in športa pa do aktivnega državljanstva, zdravega načina življenja, ekologije in odgovornega odnosa do naravnega okolja, spoštovanja drugačnosti, pomoči šibkejšim in medgeneracijskega sodelovanja. Dodatna prednost je, da se lahko neformalno izobraževanje izvaja kjer koli, kar lahko pri mladih pripomore k boljšemu počutju in umirje- nosti in jim prijetno zapolni njihov pogosto naporni učni proces. Foto: Osebni arhiv

RkJQdWJsaXNoZXIy MjQwNzY=