MLADINA 2020 - Položaj mladih v Sloveniji

Izobraževanje, usposabljanje in vseživljenjsko učenje  103 Kot najbolj množično obliko neformalnega izobraževanja so anketiranci v raziskavi Mladina 2020 označili ‘specifična znanja s področja, s katerim se poklicno ukvarjam ali se bom ukvarjal_a’ . Kar 49,4 % anketirancev je ozna­ čilo to možnost (leta 2010 jo je označilo 41,8 % anketirancev). Sledi ude­ ležba na kulturnih ali umetniških tečajih. Tudi tukaj udeležba v veliki meri odstopa od rezultatov iz leta 2010, saj se jih je v okviru letošnje raz­ iskave udeležilo 32,7 % anketirancev (25,2 % v letu 2010). Največjo spremembo glede množičnosti udeležbe v programih neformal­ nega izobraževanja beležijo tečaji računalništva ter tečaji tujih jezikov. To sta bila z uvedbo programa 9-letne OŠ (v zadnjem triletju) med učenci naj­ pogosteje obiskana izbirna predmeta (Sardoč, 2005). Obe obliki neformal­ nega izobraževanja v primerjavi z rezultati iz leta 2010 beležita porast v udeležbi. Tečajev tujih jezikov se je leta 2020 (vsaj enkrat) udeležilo 29 % anketirancev (vsaj enkrat se jih je v letu 2010 udeležilo 20,3 % anketiran­ cev). Tečajev računalništva se je leta 2020 (vsaj enkrat) udeležilo 25,6%an­ ketirancev (vsaj enkrat se jih je v letu 2010 udeležilo 16,8 % anketirancev). Anketiranci so hkrati odgovorili, da so se udeleževali tudi drugih oblik neformalnega izobraževanja. Več kot 3-krat se jih je udeležilo kar 54,9 % anketirancev (54,1 % leta 2010). Rezultati raziskave l. 2020 so prav tukaj najmanj odstopali od rezultatov raziskave iz l. 2010. Zgoraj predstavljeni rezultati kažejo, da postaja pridobivanje dodatnih znanj skozi različne programe, tečaje in ostale oblike neformalnega izo­ braževanja vse bolj pomembno. Trend glede udeležbe v programih nefor­ malnega izobraževanja nakazuje na vse večji pomen vseživljenjskega učenja, kar potrjujejo tudi posamezni odgovori anketirancev v intervju­ jih, ki so bili opravljeni v okviru raziskave Mladina 2020 . Trend v naraščajoči vlogi in pomenu pridobivanja dodatnih znanj skozi različne oblike neformalnega izobraževanja potrjuje, da predstavljajo te oblike izobraževanja in usposabljanja pomembno dopolnitev formalnega procesa vzgoje in izobraževanja ter vseživljenjskega učenja nasploh.

RkJQdWJsaXNoZXIy MjQwNzY=