MLADINA 2020 - Položaj mladih v Sloveniji

102 Grafikon 3.6: Vključenost v neformalno izobraževanje (primerjava 2010 in 2020). Pomisli na različne tečaje, usposabljanja in delavnice, ki niso del rednega šolskega izobraževanja. Koliko takšnih izobraževanj si se udeležil_a v letu 2019 glede na naslednja področja? (Deleži anketirancev, ki so se vsaj enkrat udeležili posameznega neformalnega izobraževanja.) 2010 2020 10 % 20 % 30 % 40 % 50 % 60 % Vozniški izpit Tuji jezik Računalništvo Kultura, umetnost Poklicna znanja 42,2 29,0 25,6 49,4 32,7 29,4 20,1 25,0 41,6 25,2 0 % Vira podatkov: Mladina 2010, Mladina 2020. Odgovori anketirancev kažejo, da predstavlja neformalno izobraževanje vse pomembnejšo obliko pridobivanja novih znanj in kompetenc, saj je udeležba na različnih tečajih, usposabljanjih in delavnicah v porastu. Neformalno izobraževanje – predvsem tisto, ki je povezano s specifičnimi znanji s področja, s katerim se mladi poklicno ukvarjajo – postaja vse pomembnejša oblika pridobivanja znanj in kvalifikacij. Tudi vrstni red oblik neformalnega izobraževanja, ki so se jih udeležili anketiranci v zadnjih 12mesecih, je v primerjavi z letom2010 popolnoma spremenjen. Leta 2010 je najbolj množično obliko neformalnega izobra­ ževanja – v celoti pričakovano – predstavljala ‘priprava na vozniški izpit’ . Slednjega je v letu 2010 opravljalo 29,4 % anketirancev, leta 2020 pa že 42,2 %, kar za okoli četrtino več kakor pri mladih v letu 2010.

RkJQdWJsaXNoZXIy MjQwNzY=