MLADINA 2020 - Položaj mladih v Sloveniji

Izobraževanje, usposabljanje in vseživljenjsko učenje  109 Grafikon 3.10: Priložnostno učenje glede na stopnjo izobrazbe in status anketirancev (v %). Družinski član, prijatelj ali sodelavec Knjiga, časopis, revija Računalnik, internet TV, radio Nedokončana OŠ in OŠ Nedokončana PŠ in PŠ Dokončana SŠ, nedokončana VŠ VŠ, MAG, DR 20 % 40 % 60 % 80 % 11,9 6,8 76,3 3,4 4,0 13,0 79,3 2,2 4,7 16,2 75,5 2,2 12,6 13,7 72,6 1,1 100 % 0 % Vir podatkov: Mladina 2020. Zanimalo nas je tudi, ali se način, na katerega je to učenje potekalo, razlikuje glede na starost anketirancev. Razlike so statistično značilne (p < 0,005), kažejo pa predvsem na dejstvo, da je tehnologija (računalnik in internet) ne glede na starost anketirancev izredno pomembna za priložnostno uče­ nje. Razlike so zelo majhne, najvišji delež (80 %) pa se kaže pri starostni skupini 19–24 let. Kot kaže naša raziskava, mladi tako rekoč ne uporablja­ jo več televizije ali radia za namene priložnostnega učenja, najvišji delež takih mladih je 4 % pri starih od 25 do 29 let. Pri ostalih dveh starostnih kategorijah je ta delež zanemarljiv. Razlike, ki jih lahko opazimo pri mla­ dih različne starosti, so pri kategoriji uporabe knjig, revij ali časopisov v namene priložnostnega učenja – v tem primeru se stari od 15 do 18 let nekoliko manj poslužujejo tiskanega medija (10 %) v primerjavi s starejši­ mi generacijami. Še največje razlike pa lahko opazimo pri navajanju virov

RkJQdWJsaXNoZXIy MjQwNzY=