MLADINA 2020 - Položaj mladih v Sloveniji

Zaposlovanje in podjetništvo  151 Ko pogledamo omenjene lastnosti med anketiranimi mladimi, lahko pri­ demo do zanimivih ugotovitev. Da ima delo jasen cilj, kar nakazuje na prisotnost vizije, ki jo želi posameznik uresničiti skozi svoje delo, je zelo pomembno 45,4%mladim (glej Grafikon 4.24). Ta aspekt socialnopodje­ tniške miselnosti v navezavi z družbeno koristnostjo temeljno determi­ nira socialno podjetništvo in ga tudi loči od klasičnega podjetništva (glej Dees, 2001). Družbena korist dela, ki ga posamezniki opravljajo, je 31,8 % mladih v Sloveniji zelo pomembna, kar je nekoliko manj od pomena jas­ ne vizije, vendarle pa gre še vedno za veliko skupino mladih posamezni­ kov, ki močno preferirajo jasno vizijo dela z družbeno koristjo. Socialna komponenta pomoči drugim je prav tako zelo pomembna pri socialnem podjetništvu in tudi tu se kaže podoben delež mladih, ki menijo, da je zelo pomembna lastnost dela pomoč drugim (31,6 %). Mladi tako prepo­ znavajo možnost, da opravljajo delo, ki je naravnano po vrednotah druž­ bene pravičnosti in trajnosti. Na to kaže tudi spodnji citat intervjuvanca, ki izpostavlja etični vidik socialnega podjetništva. »Ma ja, saj se mi zdi, da si lahko dober ali pa etičen podjetnik. Ne zdi se mi to tako nemogoče, da so tvoje storitve ali pa izdelki, ki jih imaš, vseeno ce- novno dostopni. Po mojem res ni tako ' faking' težko, no. Samo ko vidim, ker tudi ' ful' je nekih teh trendov zdaj, eko, vegansko, ono, tretje, in potem na- bijejo ceno. Mislim, pa ne me za….vati, da je riževo mleko, ko rabiš eno pest riža pa vodo za pridelati, dražje kot pa kravje mleko /…/. « (Edi, 25 let, poročen biseksualen trans moški, vegan)

RkJQdWJsaXNoZXIy MjQwNzY=