MLADINA 2020 - Položaj mladih v Sloveniji

294 »V gimnaziji sem mogoče še kaj objavljala, zdaj pa res redko, ne vem, če enkrat na leto kaj objavim.« (Ester, 25 let, mlada raziskovalka) Glede na izpostavljeno pogostost spletnih opravil med mladimi in količi­ no časa, ki jo namenijo zanje, nas je v raziskavi Mladina 2020 zanimala pogostost rabe posameznih spletnih skupnosti. Pri tem se je izkazalo, da okoli dve tretjine mladih vsak dan obiskujeta spletna družbena omrežja, kot je Facebook, prav tako pa slabe tri petine dnevno uporabljajo video in foto skupnosti (glej Grafikon 15.8 v prilogi). Ko gre za vrsto spletnih sku­ pnostih in komunikacijskih orodij, ki jih mladi danes uporabljajo, lahko ugotovimo, da gre za zmes »tradicionalnih« in novih orodij, ki so prilju­ bljena med slovensko mladino. Med prve gotovo sodi Facebook, ki je še vedno najbolj pogosto uporabljeno koriščeno družbeno omrežje med mladimi v Sloveniji, le malo za njim pa je po deležu uporabnikov In­ stagram. Za TikTok, ki trenutno velja kot precej bolj v mlade orientirano orodje, se prav tako kaže širok krog uporabnikov, saj ga uporablja več kot tretjina mladih. Po drugi strani je Twitter, ki velja za dominantno orodje političnih razprav in izbrano orodje političnih odločevalcev, za mlade bolj ali manj nezanimiv, saj ga uporablja le okoli petina vseh mladih (glej Grafikon 10.5). Grafikon 10.5: Uporabniki družbenih omrežij med mladimi (v %). 10 % 20 % 30 % 50 % 80 % 90 % 70 % 40 % 60 % 100 % Drugo 1,0 Twitter 20,1 TikTok 30,5 Instagram 77,8 Facebook 80,9 0 % Vir podatkov: Mladina 2020.

RkJQdWJsaXNoZXIy MjQwNzY=