MLADINA 2020 - Položaj mladih v Sloveniji

Priloge  429 Benjamin se zaveda, da je takšna situacija kompleksna, kar pomeni, da razumevanje tovrstne diskriminacije ne more biti enostavno. Odgovor na vprašanje, zakaj so Romi pri zaposlovalcih na slabem glasu, razume predvsem kot posledico neugodnih izkušenj z nekaterimi posamezniki, ki so zaradi lastnega načina dela in obnašanja prispevali k negativni per­ cepciji celotne romske populacije: »Sam verjamem, da so naši Romi v Mariboru bili kje zaposleni in so same sebe dali v slabo luč in zaradi tega smo zdaj tudi drugi Romi v slabi luči. Veliko je, kako naj povem … neresnosti, neprihajanja v službo, zamujanja, izgovarjanja, zavajanja in podobnega. To so ti ljudje delali zato, ker so oni takšni, posledice pa nosimo vsi Romi.« Pravi tudi, da je diskriminacija mladih Romov prisotna tudi v javnih pro­ storih: »Če se na primer sam sprehajaš ponoči in je skupina Slovencev nekje v bli- žini, ti pa si sam. In ker mogoče nisi lepo oblečen, slišiš, evo, glej ga, cigana. Tudi če si lepo oblečen, evo, glej ga, cigana. Spet 'toti ma'. S tem mislijo, da nam država daje socialno pomoč, ljudje pa mislijo, da zaradi te socialne po- moči jaz kot Rom lahko delam s preprodajo avtomobilov, preprodajo telefo- nov, preprodajo oblačil … Ljudje mislijo, da Romi živimo od socialnih pod- por in pomoči, da mi, Romi, živimo na račune tega, kar vi, Slovenci, plačujete kot davke.« Benjamin pravi, da pozna tovrstne predstave obče slovenske družbe gle­ de življenja Romov. Nekatere so verjetno sicer utemeljene, številne so pa zmotne, saj temeljijo na nerazumevanju in nepoznavanju življenja Romov. Prav te predstave so tudi tiste, ki poganjajo diskriminatorni odnos. Od celotne diskriminacije pravi, da je beseda cigan ena od najhujših oblik: »Ko meni kot Romu nekdo reče, da sem cigan … uh. Veš, kako se počutim? Počutim se, kot da nimamnobene moči na tem svetu. Kot da ne obstajamo kot ljudje v civilizaciji. Vsak narod ima na primer svojo državo in ima tam nek prostor in v temprostoru svoje pravice. Mi, Romi, smo v Sloveniji … no, nismo na prvem mestu, kot so Slovenci, kar je razumljivo, čeprav smo tudi mi Slo- venci. V tem smislu smo bolj tisto, kar se imenuje tretje kolo, če me razumeš.«

RkJQdWJsaXNoZXIy MjQwNzY=