MLADINA 2020 - Položaj mladih v Sloveniji

Izobraževanje, usposabljanje in vseživljenjsko učenje  99 Grafikon 3.3: Pričakovanja staršev glede šolske uspešnosti otrok. Starši v zvezi s šolo preveč zahtevajo/so zahtevali od mene. 2010 2020 10 % 20 % 30 % 40 % 50 % Sploh ne velja. Ne velja. Srednje velja. Zelo velja. Velja. 20,9 36,4 26,2 12,3 4,3 15,9 34,3 34,6 11,2 4,0 0 % Vira podatkov: Mladina 2010, Mladina 2020. Sodeč po zaznavanju anketirancev v zgornjem grafikonu, je razvidno, da mladi svojih staršev niso občutili kot zahtevnih. Lemanjši delež – tako leta 2010 kot leta 2020 – je namreč percipiral (odgovor ‘velja’ ali ‘zelo velja’ ), da so starši v zvezi s šolo zahtevali preveč. Primerjava odgovorov mladihmed leti 2010 in 2020 kaže na nekoliko višja pričakovanja staršev v letu 2020. V naslednjemgrafikonu primerjamo doseženo izobrazbo staršev in njiho­ va pričakovanja glede šolske uspešnosti otrok (anketirancev). Rezultati ankete kažejo, da anketirani mladi glede svoje šolske uspešnosti ne obču­ tijo velikih pritiskov s strani staršev. Na vprašanje, ki se je glasilo 'Starši v zvezi s šolo preveč zahtevajo/so zahtevali od mene.', se odgovori gibljejo pod povprečno oceno (M = 3). Analiza je pokazala, da so anketiranci z nižjo dokončano izobrazbo občutili večji pritisk (ali ga bili deležni) s strani staršev glede šolske uspešnosti. Razlike so statistično pomembne pred­ vsemglede na izobrazbeno raven samih anketirancev (p < 0,05) in kažejo, da največji pritisk staršev glede svojega šolanja zaznavajo predvsemanke­ tiranci na srednješolski ravni izobrazbe (dokončana dvo- ali triletna po­ klicna šola).

RkJQdWJsaXNoZXIy MjQwNzY=