ZMOREMO! Ukrepanje proti sovražnemu govoru skozi nasprotne in alternativne naracije

3. POGLAVJE | SOVRAŽNI GOVOR NA SPLETU IN V DRUŽBENIH MEDIJIH KAJ TO POMENI V PRIMERU OLI? Ko Oli brska po spletu, se počuti, kot bi bila v brezpravnem prostoru. Kdo odgo- varja za to, kar je morala prestati? Komentarji, ki jih je videla na šolski platformi družbenega omrežja, so posebej omenjali ljudi iz Rolonije, zato jih je prijavila, vendar pa vsebinani bila odstranjena. Prijavila je tudi videoposnetek inuporabnik se zdaj ne pojavlja na spletu, vendar pa je bil videoposnetek ponovno objavljen z novega profila. Policija je ugotovila, da je bil naslov IP računalnika, s katerega so bila poslana sporočila, eden izmed šolskih računalnikov, zato zdaj ve, da so sporočila verjetno poslale/-i njene/-i sošolke/-ci. Iz te izkušnje se je naučila ne- katerih načinov, kako se odzvati na sovražni govor, vendar pa meni, da to ni dovolj. Meni, da sta zelo pomembna izobraževanje in ozaveščanje. 3.3 | VLOGA SPLETNE PISMENOSTI Internetna pismenost [je] sposobnost dostopati do informacij in komunikacij ter jih razumeti, kritizirati in ustvarjati. Sonia Livingstone, Internet Literacy: »Young People’s Negotiation of New Online Opportunities« 12 Mladi internet v velikem obsegu uporabljajo za iskanje informacij in komuniciranje ter druženje z vrstniki prek družbenih medijev. Veščine in orodja internetne pismenosti so popolnoma primerni in jih mladi potrebujejo, zlasti, da jim omogočajo prepoznavanje sovražnega govora in odzivanje nanj. Bistveno je, da se mladi naučijo dostopati do infor- macij in jih poiskati v različnih virih, da jih znajo kritično analizirati in da lahko preverijo njihov izvor. Kritičnost do virov v dobi prenasičenosti z informacijami je nujna veščina. Svet Evrope je pomembnost spodbujanja internetnih in medijskih veščin poudaril v priporočilih (2006 in 2009 13 ), v katerih je navedeno, da bi morale imeti države članice strategije za zaščito otrok in mladih pred vsebinami in vedenjem, pri katerih obstaja tveganje za škodo, za krepitev vloge otrok, mladine in izobraževalk/-cev, da bodo lahko kar najbolje izkoristili informacijske in komunikacijske storitve in tehnologije ter za spodbu- janje aktivne udeležbe v novem informacijskem in komunikacijskem okolju. Stopnja in obseg potrebne internetne pismenosti sta odvisna od vloge, ki jo v povezavi s sovražnimgovoromprevzamejomladi, ali so žrtev, gledalka/-ec ali opazovalka/-ec, oseba, ki sovraži ali ustvarja sovražni govor, ali pa če želijo postati spletne/-i aktivistke/-i in izva- jalke/-ci kampanj proti sovražnemu govoru, kot je podrobno opisano v 5. poglavju dela Bookmarks – Priročnik za boj proti sovražnemu govoru na spletu s pomočjo izobraževa- nja o človekovih pravicah. Tukaj povzemamo nekatere pomembne veščine, povezane s 56

RkJQdWJsaXNoZXIy MjQwNzY=