ZMOREMO! Ukrepanje proti sovražnemu govoru skozi nasprotne in alternativne naracije

3. POGLAVJE | SOVRAŽNI GOVOR NA SPLETU IN V DRUŽBENIH MEDIJIH POVZETEK POGLAVJA V 5 TOČKAH • • Družbeni mediji so spremenili način, kako mi in zlasti mladi komuniciramo in sodelujemo v medsebojnih in družbenih odnosih. • • Družbeni mediji so prostor, v kateremmerjenjemoči poteka na različnih stopnjah vidnosti. • • Ustvarjalke/-ci sovražnega govora so ob poznavanju pravil in vrzeli razvili prefinjene taktike za širjenje sporočil. • • Platforme družbenih medijev niso nevtralni prostori povezovanja; njihovi pogoji uporabe omejujejo sovražni govor in ga omogočajo. Prav tako bi jih bilo treba obravnavati kot pomembnega akterja, čigar odločitve vplivajo na dinamiko sovražnega govora na spletu. • • Za vključevanje v nasprotne naracije bi morale/-i biti Izobraževalke/-ci in izvajalke/-ci kampanj internetno pismene/-i, vključno s tem, da bi morale/-i vedeti, kako razlagati pravila družbenih medijev in kako jih uporabljati pri kampanjah. KONČNE OPOMBE 1 V študijo, je bil na primer zaključek, da je »nekoliko večji delež mladih ljudi (kot glede na celotno populacijo) izvajal državljanske aktivnosti na spletu, medtem ko veliko večji delež mladih (kot glede na celotno populacijo) uporabljal družbena omrežja.« Oglejte si celotno poročilo: Eurostat (2015) Being Young In Europe, Evropska komisija, Brussels, dostopno na http://ec.europa.eu/eurostat/ statistics-explained/index.php/Being_young_in_Europe_today_-_digital_world , dostop 28. julija 2016. 2 Scolari, C. A. (2013), Narrativas Transmedia. Cuando todos los medios cuentan [V angleščini: Transmedia Narratives.] When all mediums count, Planeta, Barcelona. 3 British Institute of Human Rights (2012), Mapping study on projects against hate speech online, Svet Evrope, Strasbourg, dostopno na www. coe.int/t/dg4/youth/Source/Training/Training_courses/2012_Mapping_projects_against_Hate_Speech.pdf , dostop 27. avgusta 2016; in v intervjujihsChristineChen,SeniorManager forPublicPolicy (višjovodjoza javnopolitiko),Google,2.marca2015, inzM.Bickertom,Headof Global Policy Management (vodjo za upravljanje globalne politike), Facebook, 14. januarja 2015, citiranih v Gagliardone in drugi. (2015). 4 Titley, G. (2016), »The debatability of racism. Networked Participative Media and Postracialism«, dostopno n a https://raster. fi/2016/02/17/the-debatability-of-racism-networked-participative-media-and-postracialism/ , dostop 27. avgusta 2016. 5 Larsson, A.O. in Christensen, C. (2016), »From show-room to chat-room: SVT on Social Media during the 2014 Swedish Elections«, Convergence: the International Journal of Research into New Media technologies. Online first, 27. aprila 2016; Buckley, S. (2015), Passive and active Social Media engagement, dostopno na http://www.academia.edu/23413001/From_Show_Room_to_Chat_Room_-_SVT_ on_Social_ Media_during_the_2014_Swedish_Elections , dostop 27. avgusta 2016. 6 Prav tam. 7 Citirano v Larsson in Christensen (2016: 16). 8 Siapera, E. in Viejo Otero, P. (2015), »How Do Far-Right Movements and Parties Use the Internet and the Social Media? Digital Facebook Postcards, With Hate, Your Far Right«, v postopkih vrha o ISIS na Dunaju 2015, 3.–7. junij 2015, Dunaj, Avstrija, dostopno na http:// www. academia.edu/25056928/How_Do_Far-Right_Movements_and_Parties_Use_the_Internet_and_the_Social_Media_Digital_ Facebook_ Postcards_With_Hate_Your_Far_Right 9 Prav tam. 10 Prav tam. 11 Code of Conduct, dostopno na http://ec.europa.eu/justice/fundamental-rights/files/hate_speech_code_of_conduct_en.pdf , dostop 2. decembra 2016. 12 V delu McPhersona, T. (2008), Digital Youth, Innovation and the Unexpected, MIT Press, Cambridge. 13 Priporočilo Odbora ministrov Sveta Evrope CM/Rec (2009)5 »Recommendation on measures to protect children against harmful content and behaviour and to promote their active participation in the new information and communications environment«, dostopno na https://search.coe.int/cm/Pages/result_details.aspx?ObjectID=09000016805d0b0f , dostop 28. avgusta 2016. 14 Marne Levine, podpredsednica Facebooka, ki je zadolžena za javno politiko, je priznala: »Zadnjih nekaj mesecev si prizadevamo za izboljšanje sistemov za odzivanje na poročila o kršitvah, vendar pa smernice, ki jih uporabljajo ti sistemi, niso uspele zajeti vsebine, ki krši naše standarde. To moramo narediti bolje in tudi bomo,« dostopno na http://edition.cnn.com/2013/05/29/tech/social-media/ facebook-hate-speech-women , dostop 27. avgusta 2016. 15 Tillman, K. (2010), Do Media Literacy, Digital Literacy, and Social Media Literacy Intersect? Edelman Digital, dostopno na www. edelmandigital.com/2010/04/01/do-media-literacy-digital-literacy-and-social-media-literacy-intersect/ , dostop 25. julija 2016. 60

RkJQdWJsaXNoZXIy MjQwNzY=