MLADINA 2020 - Položaj mladih v Sloveniji

Izobraževanje, usposabljanje in vseživljenjsko učenje  113 7. Vpliv dejavnikov, kot sta izobrazba staršev, vzgojni stil itn., na iz­ obraževanje kaže na pomen socialnoekonomskega ozadja mladih oz. domačega okolja nasploh in posledično na vlogo javnega šola­ nja pri zagotavljanju enakih izobraževalnih možnosti. Iz navedenih ugotovitev lahko izpeljemo naslednja priporočila za izvaja­ nje mladinske politike: 1. Glede na uspešnost slovenskih mladostnikov v procesu vzgoje in izobraževanja – kakor potrjujejomednarodne primerjalne raziska­ ve s tega vsebinskega področja – bi bilo smiselno okrepiti pozitiv­ no vlogo procesa vzgoje in izobraževanjamedmladimi oz. v družbi nasploh. Hkrati bi bilo potrebno – predvsem glede na izkušnje s šolanjemna daljavo v času pandemije covid-19 – opozoriti na vlogo in pomen javnega šolanja v Sloveniji tako pri zagotavljanju enakih izobraževalnihmožnosti kot pri pomenu formalnih oblik vzgoje in izobraževanja kot ključne inštitucije sekundarne socializacije. 2. Potrebno bi bilo okrepiti zagotavljanje varnega in spodbudnega učnega okolja mladih, saj so s tem možnosti njihove uspešnosti (tako v procesu vzgoje in izobraževanja kakor tudi kasneje v de­ lovnemokolju) toliko boljše. Hkrati ima to tudi pomemben oz. po­ zitiven multiplikativen učinek na širšo družbo.

RkJQdWJsaXNoZXIy MjQwNzY=