MLADINA 2020 - Položaj mladih v Sloveniji

Izobraževanje, usposabljanje in vseživljenjsko učenje  93 naložbe temelji na [deterministični] predpostavki, da predstavljajo »bolj­ ši izobraževalni dosežki močan napovednik gospodarske rasti« (OECD, 2010: 3). Ta predpostavka o prevedljivosti učnih dosežkov v ekonomsko uspešnost je najbolj vidna v mednarodnih raziskavah merjenja izobraže­ valnih dosežkov na področju naravoslovne, matematične, bralne, raču­ nalniške in državljanske pismenosti. Število sodelujočih držav in obseg vloženih sredstev kot tudi medijska ter politična pozornost rezultatom teh raziskav so neizpodbiten dokaz, da predstavljajo [vsaj za svoje zago­ vornike] prvorazredno globalno merilo za ocenjevanje kakovosti in učin­ kovitosti ter pravičnosti šolskih sistemov. Globalna kultura testiranja je postala nekakšna »nova normalnost«, ki vodi do »datafikacije« (Williamson idr., 2020) ali celo do »škandalizaci­ je« vzgoje in izobraževanja (Steiner-Khamsi in Waldow, 2018). S tem so kvantitativni podatki postali pomembno sredstvo za zagotavljanje »legi­ timnosti« (Ringarp, 2016) posodobitev in ostalih sprememb javnega šo­ lanja. T. i. »upravljanje s številkami« (Grek, 2009) je vzpostavilo zaplete­ no razmerje med znanostjo, »big data« in politiko (Prutsch, 2019). Zadevo dodatno zaplete dejstvo, da je proces »korporatizacije vzgoje in izobraževanja« začel pomembno najedati egalitarni etos javnega šolanja. To je sovpadlo s premestitvijo poudarka v diskurzu neoliberalne agende na področju vzgoje in izobraževanja ter njegovo gravitacijsko orbito kon­ ceptov, ki sedaj vključuje tudi pojme, ki so bili še do nedavnega [izključ­ na] domena egalitarizma, npr. pravičnost, dobrobit, enakemožnosti, pošte­ nost itn. Te in ostale spremembe na širšem vsebinskem področju vzgoje in izobraževanja, npr. fenomen preizobraženosti, vzgoja in izobraževanje kot odložen vstop mladih na trg delovne sile itn., potrjujejo, da ostajata vzgoja in izobraževanje v samem središču javnih politik. »Izobraževanje je definitivno pomembno. Normalno, da je, sploh ne vem, kako naj odgovorim, tako samoumevno je to. Pri službi sicer ne vem, kako je to pomembno, pomembno pa je za razgledanost, čeprav to ni logično povezano.« (Maša, 26 let, samostojna, a prekarno zaposlena)

RkJQdWJsaXNoZXIy MjQwNzY=