ZMOREMO! Ukrepanje proti sovražnemu govoru skozi nasprotne in alternativne naracije

6. POGLAVJE | PRIPRAVA NA UKREPANJE obravnavati ločeno ene od drugih. Prav tako se dopolnjujejo: uživanje ene pravice je odvisno od uživanja številnih drugih pravic in niti ena pravica ni pomembnejša od ostalih. • • Človekove pravice so univerzalne: to pomeni, da veljajo enako za vse ljudi na svetu in niso časovno omejene. Vsak posameznik ima pravico uživati svoje člo- vekove pravice brez razlikovanja glede na »raso« ali etnično pripadnost, barvo, spol, spolno usmerjenost, hendikepiranost, jezik, vero, politično ali drugo prepričanje, nacionalno ali družbeno poreklo, rojstvo ali drug status. Za obsežnejše informacije, vire in gradivo o človekovih pravicah si preberite priročnik Kompas. Priročnik za učenjemladih o človekovih pravicah , zlasti 4. poglavje: Razumevanje človekovih pravic. 6.3 | RAZVOJ KOMPETENC Z UKREPANJEM Za akcije proti sovražnemu govoru ni potrebno formalno usposabljanje ali točno določen sklop kompetenc ali znanj. Obenem so za odgovorno ravnanje pri tem potrebne priprave, učinkovitost in primernost akcij pa bosta v veliki meri odvisna od kakovosti aktivnosti. Skupinsko delo in sodelovanje z drugimi ljudmi in skupinami sta pomembna dejavnika pri zagotavljanju, da so prisotna znanja in veščine, ki so potrebne za ukrepanje, ki temelji na nasprotnih naracijah. Pomembno je, da je za ukrepanje potreben proaktivni odnos do učenja, v katerem so mladi protagonisti. K ukrepanju je treba pristopati tudi z izobraževalnega vidika. Načrto- vanje in izvajanje ukrepa predstavlja dragoceno priložnost za delo s specifičnimi znanji, veščinami in odnosi. Specifična področja znanja, veščine in odnosi bodo najpogosteje določeni na podlagi potreb udeležencev, vrste ukrepanja, njegovega konteksta in izobraževalnega okolja. V tempriročniku so za pomoč skupinampri pripravi ukrepov, ki temeljijo na nasprotnih naracijah, podani nekateri namigi o ključnih kompetencah. Kljub temu je pomembno, da se obravnavajo specifična izobraževalna gradiva o človekovih pravicah in o kompe- tencah izobraževanja o (globalnem spletnem) državljanstvu, kot je podrobno opisano v zadnjem delu tega poglavja. Okvir kompetenc Living Together as Equals in Culturally Diverse and Democratic Societies 1 , ki ga je pripravil Svet Evrope, je ključna referenca in orodje pri izvajanju Listine Sveta Evrope o izobraževanju za demokratično državljanstvo in človekove pravice. Ta okvir kompetenc služi kot vodnik za razvoj učnega načrta formalnega izobraževanja in 98

RkJQdWJsaXNoZXIy MjQwNzY=