Aktivno državljanstvo

»Kot pozitiven vidik bi izpostavila predvsem to solidarnost in večjo družbeno odgovornost.«

24. 6. 2021 avtor: Uredništvo

Intervju s predsednico Dijaške organizacije Slovenije Majo Kalin

Maja Kalin je predsednica Dijaške organizacije Slovenije in maturantka na Gimnaziji Vič v Ljubljani. Z njo smo se pogovarjali o pripravah na maturo v letošnjem šolskem letu, ki so večinoma potekale na daljavo in kako trenutno poteka izvedba mature.

Kako so letošnje šolsko leto potekale priprave na maturo, saj je večina šolskega leta potekala na daljavo?

Definitivno so bile priprave močno okrnjene, ker vemo, da izobraževanje na daljavo ni primerljivo klasičnemu pouku v šoli. Maturanti smo sicer končno obdobje preživeli v šoli, tako da so nas lahko profesorji po najboljših močeh pripravili na maturo. V končni fazi pa je pred maturo potrebno predvsem veliko individualnega dela in ponavljanja, pri katerem pa so maturanti vsako leto po večini odgovorni sami zase (razporeditev dela…).

Ste bili maturantje zaradi razmer v katerih je pouk potekal na daljavo bolj pod stresom in kako ste se vi soočili s tem?

Matura sama po sebi predstavlja veliko dijakom stres in to že brez tega obdobja izobraževanja od doma. Mislim, da je bilo letos še bolj stresno, saj je večini dijakom motivacija padla in so se zadnje mesece tako težje pripravljali na same izpite. Ker je bilo izobraževanje manj kvalitetno in smo od njega »manj odnesli«, smo morali zadnje mesece še bolj močno delati, da smo vse izgubljeno nadoknadili. Upam pa, da stres ni bil prehud in smo lahko vsi opravili maturo po najboljših močeh.

Ste predsednica Dijaške organizacije Slovenije, so se na vas bolj pogosto obračali maturantje, ki so se soočali s težavami zaradi razmer v katerih so se pripravljali na maturo?

Največ govora oziroma stisk je prišlo na začetku leta, ko se je govorilo o prilagoditvah mature. Kasneje pa je bilo še nekaj dijakov, ki so iskali predvsem učno pomoč. Tukaj so nam naproti pristopili mnogi akterji, tudi Dijaška skupnost Ljubljana z vodenimi pripravami. Tudi solidarnost med dijaki pa je bila močna, mislim, da smo si zelo pomagali med sabo, tako z inštrukcijami, kot tudi čustveno s kakšno lepo besedo. Močno na udaru je bilo tudi duševno zdravje dijakov.

Ste v pouku  in pripravah na maturo na daljavo zaznali tudi kakšnem pozitivne učinke?

Kot pozitiven vidik bi izpostavila predvsem to solidarnost in večjo družbeno odgovornost. Mislim, da smo se tudi mladi bolj začeli zavedati naše vloge v družbi in moči našega glasu, pa tudi dejanj.

Kako pa poteka matura v letošnjem šolskem letu, se vam zdi, da je bolj stresna zaradi razmer v katerih se trenutno nahajamo?

Matura načeloma poteka enako kot prejšnja leta. Razlika pa je v varnostnih ukrepih, torej dijaki med odmori ne smemo zapustiti učilnic, kar zna bit stresno, saj smo nekako zaprti v učilnici, ki v nas vzbuja strah in se ne moremo sprostiti. Med izpiti moramo nositi tudi zaščitno masko, kar pa je v kombinaciji z prezračevanjem in visokimi poletnimi temperaturami kar zahtevno.

Kaj bi svetovali vsem, ki bodo v prihodnjem letu stopili v vaše čevlje in postali maturanti? In kaj bi sporočili vsem vašim sovrstnikom?

Vsem bi sporočila naj verjamejo sami vase. Dogajanju okoli sebe se je vedno potrebno prilagoditi in od njega odnesti, kar se da veliko. Matura je ena izmed večjih preizkušenj, ki smo jih deležni pri taki starosti, a občutek po tem, ko opraviš še z zadnjim izpitom je neopisljiv (sem prepričana, da ga moji sovrstniki dobro poznajo). Mlajšim pa: čeprav je matura resen preizkus, traja le en mesec in en mesec stresa ni nič proti trimesečnim počitnicam, ki vas čakajo po tem. Srečno vsem!