Izobraževanje

Level Up: uporaba igre v sistemu formalnega učenja

5. 3. 2020 avtor: Uredništvo

Na Društvu za razvijanje prostovoljnega dela Novo mesto (DRPD Novo mesto) so zaključili z lokalno implementacijo delavnic v projektu Erasmus+ LEVEL UP.

Namen projekta LEVEL UP je promoviranje metode uporabe igre v sistemu formalnega učenja, to je predvsem v osnovnih šolah, kakor tudi v programih neformalnega učenja. Skupaj s projektnimi partnerji iz Španije, Italije, Romunije, Poljske, Latvije in Madžarske verjamejo, da je uporaba igre kot metode učenja bistvena za bolj interaktiven, aktiven, vključujoč, nediskriminatoren rezultat pri učenju. O pomembnosti metode ne govorimo le pri učenju mladoletnikov, ki prihajajo iz lokalnega okolja, temveč je metoda zanimiva predvsem za učinkovitejše in bolj atraktivno učenje priseljencev in otrok z manj priložnostmi, ki zaradi svojega socialnega stanja težje najdejo motivacijo za sodelovanje in učenje.

Poleg ostalih aktivnosti so promovirali in prakticirali omenjeno metodo z učitelji osnovne šole Šmarjeta in DRPD-jevim dnevnim centrom. Sprva so se skupaj z učitelji formalnega učenja in ostalimi učitelji neformalnega učenja pogovarjali o efektivnosti in potencialu uporabe igre kot metode za učenje, delili nekaj že ustaljenih dobrih praks, iskali načine in rešitve, kako vključiti igro v že ustaljen proces učenja in prišli do zaključka, da na naslednji šolski uri izvedemo prvo igro. Igra je zelo dobro vplivala tako na učence kot učitelje. Med samo aktivnostjo je bilo predvsem čutiti večjo povezanost in potrebo po medsebojnem sodelovanju. Izkazala se je velika potreba po še večji integriranosti igre v učne načrte.

V sklopu projekta LEVEL UP bodo ustvarili množične odprte spletne tečaje (MOOC), v katerih se bodo lahko učitelji iz vse Evropske unije poučili in opolnomočili o metodi uporabe igre pri učenju. MOOC bo dostopen do začetka tega poletja, o čimer vas bomo, dragi bralci, še obvestili.

Vir in foto: Društvo za razvijanje prostovoljnega dela Novo mesto