Zaključek mednarodnega projekta Empatheatry

S koncem oktobra 2025 se zaključuje evropski projekt Empatheatry: razvoj vključujočih gledaliških skupin za čustveno opolnomočene in aktivne mlade. Glavni cilji projekta so bili povečati dostopnost gledaliških dejavnosti za mlade z manj priložnostmi in tako spodbuditi njihov celostni razvoj, opolnomočiti mladinske delavce, gledališke pedagoge in podobne profile pri njihovem delu z mladimi ter razviti kakovostne metode za pomoč pri izvajanju inkluzivnih gledaliških delavnic.
Za nami sta zelo pestri in produktivni leti. Prvi koraki so bili narejeni decembra leta 2023 prav v Ljubljani, kjer smo se partnerji iz Slovenije, Španije, Belgije in Irske srečali na začetnem sestanku, se pogovarjali o skupnih ciljih in začrtali načrt dela za naslednji dve leti. Postavili smo temelje sodelovanja in načrte za prvo fazo projekta, v kateri smo se posvetili raziskavi o delu z mladimi z manj priložnostmi. V vsaki državi smo izvedli serijo intervjujev in fokusnih skupin z različnimi strokovnjaki na področju dela z mladimi.

Raziskovalnemu delu je sledilo je mednarodno usposabljanje v Bruslju, ki je bilo namenjeno izobraževanju in opolnomočenju mladinskih delavcev in gledaliških pedagogov. Opremili smo jih z veščinami, potrebnimi za spodbujanje čustvene inteligentnosti, empatije in inkluzije pri njihovem delu. Skupaj smo iskali načine za ustvarjanje varnih in vključujočih ustvarjalnih okolij. Na podlagi ugotovitev smo nato soustvarili smernice za podporo pri delu z mladimi z manj priložnostmi. V vsaki sodelujoči državi smo nato izvedli še lokalna usposabljanja. Usposabljanja so temeljila na smernicah, razvitih med projektom, in so omogočila neposreden prenos znanja v lokalno okolje.

V drugem delu projekta smo znanje iz raziskav in izobraževanj prenesli v prakso. V vsaki državi smo izvedli serijo inkluzivnih gledaliških delavnic za mlade. Cilj delavnic se je osredotočal na razvijanje čustvene inteligentnosti, spodbujanje aktivne vključenosti v družbo in ustvarjalno izražanje skozi gledališki medij. Praktični del smo zaokrožili z mednarodno mladinsko izmenjavo v Ljubljani, na kateri so se mladi udeleženci lokalnih delavnic iz vseh vključenih držav spoznavali z osnovami improvizacijskega gledališča, različnimi kulturami, se povezovali drug z drugim ter med seboj delili znanja in izkušnje pridobljena v lokalnih okoljih.

V zadnji fazi smo na podlagi vseh izkušenj, ki smo jih pridobili tekom projekta izdelali priročnik s praktičnimi nasveti in vajami za vključujoče ustvarjalno delo z mladimi. Namenjen je mladinskim delavcem, gledališkim pedagogom, mentorjem, učiteljem in drugim strokovnim delavcem, ki delajo z mladimi in iščejo nove in inovativne pristope, ki bi jih lahko vključili v svojo prakso. Priročnik ponuja praktične vaje, razmisleke in nasvete za spopadanje z nekaterimi od pogostih izzivov pri izvajanju gledaliških ali drugih ustvarjalnih delavnic.
Na koncu smo izdelali tudi politična priporočila, ki odražajo željo in potrebo, da bi gledališče in sorodne umetniške dejavnosti postale široko dostopne vsem, tudi mladim z manj priložnostmi. Tako v času projekta, kot pri našem dosedanjem delu se je namreč izkazalo, da ustvarjalne prakse ponujajo močno podporo za osebno rast, izražanje in aktivacijo mladih.
Javno dostopna gradiva, ki so nastala v sklopu projekta Empatheatry:
- Mednarodno poročilo o raziskavi
- Smernice za delo z mladimi z manj priložnostmi
- Empatheatry priročnik: Oder je naš! Praktični nasveti za vključujoče delo z mladimi
- Politična priporočila
Gradiva so na voljo v več jezikih (slovenščina, angleščina, španščina, francoščina in nizozemščina).
Več informacij o projektu je dostopnih na spletni strani.
Ob uradnem zaključku projekta se zahvaljujemo vsem partnerjem, financerjem, udeležencem in drugim sodelujočim. Kljub temu, da se projekt zaključuje, upamo, da se bo dostopnost gledaliških aktivnosti med mladimi še naprej širila, ter da bodo rezultati našega projekta v navdih prihodnjim pobudam za vključevanje ustvarjalnih praks v delo z mladimi.