Kakšen predmet Aktivno državljanstvo se obeta v srednjih šolah?
Dne 4. decembra 2019 je bil s strani Zavoda RS za šolstvo v javno razpravo dan predlog učnega načrta srednješolskega predmeta Aktivno državljanstvo. Na Socialni akademiji, katere poslanstvo je usposabljanje mladih za aktivno in odgovorno državljanstvo, so predlog proučili in se nanj odzvali. Izpostavljajo štiri vidike, ki se jim pri uvajanju tega predmeta v srednje šole zdijo pomembni:
- potrebo po uvedbi predmeta zaradi nizke državljanske izobrazbe v našem prostoru,
- potrebo po predstavljanju različnih svetovnih nazorov v okviru predmeta,
- konkreten odziv na dve izmed vsebin ter
- odziv na didaktična priporočila pri izvajanju predmeta.
Na Socialni akademiji menijo, da ima predmet Aktivno državljanstvo v času sekundarnega izobraževanja lahko ogromen potencial pri krepitvi kompetenc mladih. Državljanske kompetence so v Sloveniji slabo razvite, ne le pri mladih, ampak v celotni družbi. To se kaže v šibkosti civilne družbe, manipulacijam v medijih in v svetu politike, šibkem poznavanju delovanja družbenih sistemov, okrnjenem občutenju narodne identitete, šibkem poznavanju domovine ipd.
Odziv Socialne akademije lahko v celoti preberete tule.