Izobraževanje

Novo študijsko leto, nova realnost

13. 10. 2020 avtor: Uredništvo

Z oktobrom se je začelo novo študijsko leto 2020/2021. Na visokošolske zavode v Sloveniji je vpisanih okoli 60.600 študentov, od tega je 13.400 študentk in študentov, prvič vpisanih v 1. letnik prve stopnje. Vendar pa je novo študijsko leto vendarle malce bolj posebno, saj zaradi novega koronavirusa COVID-19 veljajo na vseh fakultetah preventivni ukrepi in trenutnim razmeram prilagojen izobraževalni proces.

Rektor Univerze v Ljubljani prof. dr. Igor Papič nam je povedal, da na Univerzi v Ljubljani skrbno spremljajo dogajanje, povezano z novim koronavirusom, sodelujejo s pristojnimi organi in upoštevajo usmeritve glede potrebnih ukrepov.

»Naša naloga je zagotoviti varnost študentov v okviru študijskega procesa. V letošnjem študijski letu bodo zato vsaj na začetku profesorji predavali po dogovorjenem urniku v predavalnicah. V njih bo lahko prisotnih del študentov, ki bodo upoštevali varnostno razdaljo in vsa druga preventivna priporočila, del študentov pa bo predavanja lahko spremljal na daljavo prek videopovezave. Temu rečemo hibridni model. Pri manjših študijskih skupinah in dovolj velikih predavalnicah, kjer je zagotovljena ustrezna varnostna razdalja, se študijski proces na članicah izvaja na klasičen način. Tudi vaje potekajo v manjših skupinah, vse ob upoštevanju varnostnih ukrepov. Članice lahko način izvedbe študija, glede na svoje specifike, ustrezno prilagajajo,« je o preventivnih ukrepih in spremenjenem izobraževalnem procesu povedal Papič.

Svoje izkušnje in pogled na spremenjen študijski proces nam je predstavila študentka 2. letnika Fakultete za družbene vede Univerze v Ljubljani Zia Perko Rogelj, ki je hvaležna, ker je lahko izkusila študijsko življenje pred korono in za kratek čas okusila sladkost socialnih stikov, novih ljudi in intenzivnih debat. Hkrati pa primerjala študij pred in med »korono«: »Če primerjam študij v živo in študij na daljavo, bi rekla da sploh ne študiram zares. Kvaliteta mojega znanja in predavanj se je znižala. Moja koncentracija je slabša in mislim, da na sploh odnašam manj od faksa. Brez fizičnega kontakta s svojimi sošolci in profesorji, nimam stika z realnostjo in pogrešam medosebne odnose. S hibridnim sistemom je zaradi tehničnih težav v večini predavanj nastaja zmeda. Saj se profesor težko osredotoči na študente v predavalnici in na spletnem programu »zoomu«. Tako, da tisti, ki »zoomiramo« smo izključeni iz debat, saj ne slišimo ali pa je težje povedati in se oglasiti. Prav tako pa imam doma več motečih dejavnikov in se tako težje osredotočim. Po drugi strani pa se lahko cel dan ne premaknem od mize.«

Prav zato Zia pogreša neformalni del študijskega življenja, spontane pogovore, intenzivne debate v predavalnici in še po tem na kavi. Manjka ji mirno sedenje v knjižnici in prebiranje literature ter vedno znova spoznavanje novih ljudi, ki so kot pravi njeni bodoči prijatelji in sodelavci.

Zahtevnih razmer v katerih se je zaradi novega koronavirusa COVID-19, znašel ves svet, se na Univerzi v Ljubljani zavedajo, hkrati pa razumejo potrebe študentov in se trudijo, da spremenjen študijski proces ne bi preveč vplival na študente in njihovo pridobljeno znanje je poudaril Papič: » Zavedam se, da bo letošnje študijsko leto posebno, polno izzivov, ki pa jim bomo s sodelovanjem in spoštovanjem drug drugega kos. Zahtevno bo, a moramo držati skupaj. Neposreden stik je pomemben za študijski proces, vendar ga trenutno žal ne moremo zagotoviti v polni meri. Študentke in študenti, ko vam bo težko, pomislite, da vse, kar zdaj počnemo, počnemo zato, da se bomo lahko vrnili k normalnemu življenju. Potem se bomo lahko znova družili brez omejitev. Zato nosite maske, skrbite za higieno rok, vzdržujte varnostno razdaljo … Če se počutite slabo, ostanite doma. Ključno je, da v teh nepredvidljivih časih skrbimo drug za drugega, ključno pa je tudi, da ohranimo dobro voljo in optimizem.«

 Vir: Uredništvo Mlad.si in Ministrstvo za izobraževanje znanost in šport