Na mlad.si smo povabili na intervju Aljo Horvat, 25-letno ilustratorko, ki obožuje tradicionalno slikanje z olji. Navdihuje jo vse, kar jo obdaja, predvsem narava in muzeji. Ker je velika oboževalka 60-ih in 70-ih, lahko v njenih dizajnih čutimo nostalgijo. Alja Horvat je tudi del Forbesove lestvice 30 Under 30 Art & Culture 2020, leta 2019 pa je prejela tudi modno nagrado Elle Style Fashion Award za mlade talente.
Kako se je začela vaša umetniška pot?
Že od majhnega rada ustvarjam. Spomnim se, da sem že v vrtcu ogromno ustvarjala skupaj z mami – delali sma na DIY projektih, prav tako sem rada brskala po družinskih albumih in iskala inspiracijo za risanje, v osnovni šoli pa je bil moj najljubši predmet likovna, saj sem takrat res pozabila na čas. Med srednjo šolo sem vedno manj ustvarjala, vendar sem se na faksu odločila, da bi rada ponovno probala ustvarjati in risati. Obiskovala sem Naravoslovno tehniško fakulteto, kjer sem študirala Grafično oblikovanje in sem nekako pričakovala več “praktičnega” dela. Ker mi je to manjkalo, sem tako sama začela ustvarjati po faksu.
Od kod črpate navdih za vaše ilustracije?
Največ navdiha dobim iz 60ih in 70ih let prejšnega stoletja, saj me iz tistega obdobja zelo inspirirajo glasba in sama moda in njihovi barviti vzorci, vendar ogromno inspiracije pride tudi iz narave in vsakdanjega življenja.
Kateri je bil prelomni trenutek, ki vam je odprl vrata v mednarodni umetniški trg?
Sama bi rekla, da je bila to rezidenca v Los Angelesu, s podjetjem Causebox. Za njih sem ustvarila dizajn za škatlo, nato pa so me povabili še v Los Angeles, v njihove pisarne, kjer sem z njimi delala. Prav tako so imeli pri odpiranju vrat na mednarodnem trgu zasluge projekti z Anthropologie, z katerimi sem naredila kolekcijo kopalk s svojmi vzorci, Urban Outfitters, ban.do in FILA
Kateri od korakov na poti do uspeha je bil najtežji? Iz katere izkušnje ste se največ naučili?
Meni je predvsem najtežje biti potrpežljiva. Vendar moraš biti za uspeh potrpežljiv, saj se ne zgodi čez noč – in včasih stvari ne smeš prehitevat, moraš počakati da se bodo zgodile tako kot je namenjeno. Včasih si zamislimo neko “časovnico”, in ko stvari ne tečejo tako kot smo si zamislili, smo razočarani – ampak, potem je tako že moralo biti. Čez čas pa spoznaš, da je bilo boljše, da vse ni teklo tako kot si si zamislil, včasih preprosto na nekatere stvari nismo pripravljeni.
Kakšna je razlika med slovenskim in tujim umetniškim trgom? S kakšnimi izzivi se soočate doma in s katerimi v tujini?
Sam proces sodelovanja je dokaj podoben, bi rekla, da je to bolj odvisno od posameznega podjetja. Zelo rada delam s podjetji na domačem trgu, saj so mi na nek način bolj pri srcu, saj so domača. Imam res same dobre izkušnje – podjetja mi vedno dovolj zaupajo, da mi prepustijo vajeti in sem res zelo redkokdaj omejena.
Leta 2021 ste ustvarili lastno znamko oblačil By Alja Horvat. Kaj je vaše vodilo pri njenem ustvarjanju?
Ko sem začela z ustvarjanjem na faksu, sem začela z ustvarjanjem vzorcev. V tistem času sem odkrila tudi dela Williama Morrisa in Josef Franka, ki sta ustvarjala ponavljajoče se vzorce za pohištvo, dodatke itd. Sama sem tudi želela ustavrjati vzorce in jih aplicirati na pohištvo, oblačila itd., vendar me je takrat pot vodila v ilustracijo. Leta 2021 pa sem se odločila da bom ustvarila svojo znamko – do tistega časa sem sodelovala že z kar nekaj modnimi znamkami, in za njih ustvarila vzorce – želela sem si ustvariti projekt, pri katerem bom 100% prisotna oziroma odgovorna. Tako za mojo modno kolekcijo ustvarim dizajn oblačil in vzorce za na oblačila. Pri sodelovanjih z drugimi modnimi znamkami, sem pogrešala predvsem to, da bi bil končni izdelek v večini moj, vendar je tako bil moj le vzorec, saj pri “obliki” oblačil nisem imela nobenega “inputa”.
Kakšni so bili odzivi na linijo oblačil? Ali so slovenski potrošniki pripravljeni odšteti nekaj več denarja za etično modo?
V večini prodajamo v tujino, vendar so domači potrošniki tudi pripravljeni odšteti več za etične kose. Res sem pozitivno presenečena nad številom naročil ki jih imamo v Sloveniji.
Kakšni so vaši načrti za naprej?
Ustvarjanje kolekcije za jesen/zimo 2023 in nato še za pomlad/poletje 2024. Trenutno sem zaključila tudi en projekt s slovenskim podjetjem, ki izide kmalu, in še dva druga večja projekta, na katera sem zelo ponosna.
Imate mogoče kakšen nasvet za mlade umetnike, ki šele začenjajo s svojo kariero?
Mogoče nasplošno – nikoli ne obupat, če nekaj res rad počneš in te to veseli, bodi vztrajen. Rezultati se bodo pokazali ravno takrat ko najmanj pričakuješ.
Piškotke uporabljamo, da bi vam omogočili nemoteno in prijetno uporabniško izkušnjo na naši spletni strani. Z nadaljno uporabo te spletne strani se strinjate z našo politiko piškotkov.
This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these cookies, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may have an effect on your browsing experience.
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. These cookies ensure basic functionalities and security features of the website, anonymously.
Cookie
Duration
Description
cookielawinfo-checkbox-analytics
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics".
cookielawinfo-checkbox-functional
11 months
The cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional".
cookielawinfo-checkbox-necessary
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary".
cookielawinfo-checkbox-others
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other.
cookielawinfo-checkbox-performance
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance".
viewed_cookie_policy
11 months
The cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data.
Functional cookies help to perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collect feedbacks, and other third-party features.
Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.
Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.