Ela Trojar o jesenskem počitniškem varstvu v Garaži

Med krompirjevimi počitnicami je v Garaži potekalo jesensko počitniško varstvo, ki je otrokom ponudilo priložnost za raziskovanje, ustvarjanje in učenje skozi izkušnje. Program je bil pisan in razgiban – vsak dan je prinesel novo temo, od tehnologije in ustvarjalnega dela do spoznavanja lokalnega okolja in pomena trajnosti.
Mentorica Ela Trojar, ki je teden preživela z otroki, pravi, da si ga bo zapomnila predvsem po njihovi neizmerni energiji in odprtosti:
»Teden počitniškega varstva si bom zagotovo najbolj zapomnila po otrocih, ki sem jih imela priložnost vsak dan malo bolj spoznati. Predvsem bo z mano ostala njihova neutrudljiva energija, radovednost in nasmehi, ki so del sproščenega vzdušja v Garaži.«
Eden izmed vrhuncev programa je bil obisk Lavričeve knjižnice Ajdovščina, kjer sta knjižničarki Marija Bajc in Špela Benčič otrokom predstavili knjigo Ajdovski letalec nad Soško fronto. Mladi raziskovalci so z zanimanjem poslušali zgodbo o letalstvu na ajdovskem območju, nato pa znanje nadgradili z obiskom ajdovskega letališča. Tam jih je sprejel pilot Stojan Štokelj, ki jim je približal delovanje letališča in svoje izkušnje z letenjem.
Ela se ob tem spominja, kako hitro so otroci vzpostavili stik z novimi ljudmi:
»Presenetilo me je, kako hitro sprejmejo nove obraze in kako odprti so za sodelovanje, če jim le daš priložnost in jih poslušaš. V trenutku, ko se počutijo slišane, se v njih prebudi radovednost in želja po raziskovanju.«
Del programa je potekal tudi na Ljudski univerzi Ajdovščina, kjer so otroci spoznavali osnovne računalniške veščine, varnost na spletu in digitalna orodja. Mentorica Aljana jih je vodila skozi naloge, ki so spodbujale samostojno razmišljanje in odgovorno uporabo tehnologije.
V Garaži pa je vsak dan dišalo po ustvarjalnosti. Otroci so brusili lesene kolute, zabijali žebljičke in z nitkami ustvarjali barvite slike v tehniki string art. Izdelovali so stojala za svečke z motivi buče in netopirjev ter preprosta igrala, s čimer so spoznavali pomen trajnostne uporabe materialov. Pod vodstvom mentorja Vasja Černic so celo izdelali lastno družabno igro.
Ela poudarja, da se je v tem tednu sama naučila veliko o tem, kako otrokom pomagati pri učenju:
»Naučila sem se, kako pomembno je znati otrokom prisluhniti, jih spodbujati in hkrati postaviti jasne meje. Spoznala sem, da otroci najbolje delujejo, ko se počutijo slišane in vključene in kako dragoceno je soustvarjati takšno okolje. «
Ko je dan čarovnic potrkal na vrata, so otroci svojo domišljijo prelili v kulinarični in umetniški del programa. Pekli so bučno testo, ustvarjali piškote v obliki duhov, netopirjev in čarovniških kap ter izrezljali bučo v obliki baterije – simbol Garaže, ki predstavlja prostor, kjer se polnimo z energijo, idejami in znanjem. Iz odpadnih materialov so sestavili netopirje in druge okrasne izdelke ter spoznavali pomen ponovne uporabe.
Ela pravi, da ji mentorstvo pomeni veliko več kot le vodenje dejavnosti:
»Vidim ga kot priložnost, da otroke spodbudim k samostojnemu razmišljanju, raziskovanju in ustvarjalnosti. Verjamem, da se najboljše učenje zgodi, ko jim pustimo prostor, da sami iščejo rešitve – in prav to jim daje občutek samozavesti in veselja do učenja.«
Ob koncu tedna je otrokom namenila še nekaj spodbudnih besed:
»Naj ostanejo otroci. Naj svoji domišljiji ne postavljajo mej, naj si upajo veliko, predvsem pa, da je vsak izmed njih izjemen in super družba!«

















