Neformalno izobraževanje / Znanost

Lumni – budilka brez dremeža in brez stresa

2. 10. 2025 avtor: Zavod BETA – Inštitut za razvoj družbe
Lumni

V Garaži je v sklopu projekta Ajdovsko znanje Ajdovcem potekala četrta predstavitev, tokrat s poudarkom na inovativnosti, sodobni tehnologiji – in bolj umirjenih jutrih. Dogodek z naslovom “Sončne celice za pametne naprave” je organiziral Zavod BETA kot del projekta Connect for Global Change, ki ga koordinira Platforma SLOGA in sofinancira Evropska unija

Gost večera je bil Kristjan Berce, mentor v Garaži in razvijalec na področju 3D tiska, ki je obiskovalcem predstavil svoj najnovejši projekt: pametno budilko Lumni. Naprava, ki ne začne dneva z glasnim piskom, temveč z nežno svetlobo, ki posnema naravni sončni vzhod, obljublja jutra brez dremeža, brez telefona in brez stresa.

Od frustracije do rešitve

Kristjan ni v laboratoriju čakal na navdih. Kot marsikatera dobra ideja se je tudi ta porodila iz – frustracije. “Iz frustracije nad klasičnimi budilkami. Želel sem bolj naravno in nežno prebujanje ter odstraniti telefon iz spalnice,” pojasni brez olepševanja. Telefonski alarm je pogosto pomenil takojšen skok v svet notifikacij in neskončnega scrollanja – še preden bi zares odprl oči. A ni bil edini. Ko je svojo idejo začel deliti z drugimi, je hitro ugotovil, da podobno občutijo tudi drugi: “Potreba po boljšem začetku dneva in odziv ljudi, ki so rekli, da bi tudi sami želeli tak izdelek,” je bil jasen znak, da ideja ni zanimiva le njemu.
Zato je začel razvijati Lumni – budilko, ki združuje tehnologijo in skrb za dobro počutje, ter hkrati spodbuja navado, da telefon končno zapustimo spalnico.

Čeprav se sliši preprosto, je razvoj take naprave vse prej kot to. Kristjan je bil glavni razvijalec, dizajner, testni uporabnik in promotor hkrati. “Povezati dizajn, elektroniko in uporabniško izkušnjo z omejenimi sredstvi. Potem pa vse to združiti na spletni strani, tekstu ter slikah. Vse sem moral narediti sam, kar je bil velik izziv,” pove iskreno. Prva verzija Lumni je bila osnovna, a dovolj funkcionalna, da je omogočila testiranje, zbiranje mnenj in iskanje izboljšav. Svetloba, ki postopoma narašča in posnema sončni vzhod, je bila ključni element – a je bilo treba poskrbeti tudi za estetiko, uporabniški vmesnik in tehnično zanesljivost.

Kako veš, da je tvoja ideja res dobra?

Kristjan se ni ustavil pri prototipu. Hotel je vedeti, ali je Lumni zanimiv tudi širši javnosti.
“Prvo resno potrdilo, da je nekaj na tem, sem dobil, ko sem objavil opis in vprašalnik na Reddit (r/slovenija) in dobil več kot 300 izpolnjenih vprašalnikov in res dosti komentarjev,” pove. Več kot polovica sodelujočih je izrazila interes za nakup. A kot sam pravi – všečki in besede niso dovolj. “Besede ne pomenijo dosti. Najboljša validacija produkta je, da ga poskusiš prodati. Drugi najboljši način je, da narediš spletno stran, kjer pobiraš e-maile potencialnih strank ali prednaročila.” Zato se pripravlja na Kickstarter kampanjo – platformo, ki omogoča zbiranje sredstev od podpornikov z vsega sveta in preveri, ali je ideja dovolj močna tudi v resničnem svetu.

Nasvet za mlade: začni z najpreprostejšim

Dogodek v Garaži je bil tudi priložnost za pogovor o ustvarjanju. Mnogi mladi razmišljajo o svojih projektih, a pogosto ne vedo, kje začeti. Kristjan jim svetuje: “Vse se začne s prototipom, ki mora biti, kljub temu da je to kdaj težko, res kar se da preprost.” Ne gre za estetiko, ampak za rešitev problema: “Tudi oblika in dizajn niso pomembni. Če produkt rešuje realen problem, ga bodo ljudje kupili tudi, ko je v ohišju iz kartona.”

Izražena stališča in mnenja so izključno stališča mnenja avtorjev in ne odražajo nujno stališč Evropske unije ali Izvajalske agencije za izobraževanje in kulturo. Niti Evropska unija niti organ, ki dodeljuje sredstva, zanje ne moreta biti odgovorna.

logotipi