Neformalno izobraževanje

Sprehod po različnih kulinaričnih tradicijah

16. 2. 2024 avtor: Turistična zveza Slovenije
stojnice

Na Sejmu Alpe-Adria smo do konca pripeljali že 21. mednarodni festival Več znanja za več turizma. Obisk stojnic, na katerih je 28 ekip predstavljalo Okusne zaklade, lokalne kulinarične spominke s trajnostnim pridihom, je bil kot sprehod med kulinaričnimi tradicijami Slovenije, Hrvaške, BIH in Italije.

»Ko sem se danes sprehajal med vašimi stojnicami, sem bil zelo ponosen, da smo na Turistični zvezi Slovenije z izbiro teme tako lepo ujeli rdečo nit letošnjega sejma. Osrednjo nagrado Jakob je letos namreč prejel praznik idrijskih žlikrofov, kar je lep primer kulinaričnega turizma,«

je v uvodu povedal Dominik S. Černjak, predsednik Turistične zveze Slovenije.

Kulinarični turizem je odkrivanje kulture določene dežele ali destinacije prek lokalne hrane in pijače oziroma kuharskih tradicij. Sprehod med stojnicami je ponudil tudi priložnost za pokušino novih kulinaričnih izdelkov: od medenih štukljev, prvega pravega slovenskega burgerja do Istrske manjade. Za vsakega se je našlo nekaj.

Vsi okusni zakladi iz 28 srednjih in višjih šol so odličen primer kulinaričnega turizma, ki je ena od novejših oblik turizma. Ne glede na njegovo mladost je leta 2019 predstavljal tretjo najbolj priljubljeno obliko turizma, ki je v svetovne blagajne prinesla kar 43 milijard evrov. Kulinaričnemu turizmu se tudi v skladu s turističnimi napovedmi po koncu epidemije obeta razcvet, saj naj bi do leta 2032 doživel kar 16,6-odstotno rast in bo vreden več kot 122 milijard evrov. 

Teden dni pred tržnico je potekalo tudi glasovanje za najboljši promocijski spot. Posebno priznanje po izbiri ljudstva je prejela Obrtnička škola Požega.