Mladinsko delo

Urška Pavlovič: “Navdih mi dajejo mladi s svojimi idejami, energijo in načinom razmišljanja”

12. 8. 2020 avtor: Uredništvo

Mednarodni dan mladih je dan, ki opozarja na položaj, vlogo, pravice in dolžnosti mladih, pa tudi na izzive, s katerimi se soočajo v obdobju prehoda v odraslost. Na slednje zelo uspešno odgovarja mladinsko delo, ki predstavlja pomembno neformalno okolje podpore in učenja za mlade. Ob mednarodnem dnevu mladih smo zato tokrat k intervjuju povabili Urško Pavlovič, mladinsko delavko, trenerko in mentorico. Mladinsko delo obožuje, saj uresničuje njene želje ter ji omogoča, da tudi drugim (mladim) pomaga uresničevati njihove. Vabljeni k branju intervjuja. 

Svojo pot si začela kot prostovoljka, nadaljevala kot mentorica mladim, vodja mednarodnih projektov (mladinske izmenjave, prostovoljni projekti), zdaj pa si nacionalno kvalificirana mladinska delavka. Tvojo vsestranskost in udejstvovanje na različnih področjih vseeno povezuje skupni imenovalec – mladinsko delo. Kaj te v mladinskem delu, pri delu z mladimi, najbolj navdihuje?

Ko vidim pozitivne spremembe pri mladi osebi, ko začutim njihovo motivacijo in pripravljenost, ko jih spremljam med raziskovanjem samih sebe in ko so oni, mladi, navdahnjeni nad nečim – takrat tudi jaz dobim navdih. Navdih mi sigurno dajejo mladi s svojimi idejami, energijo, načinom razmišljanja…

Tema letošnjega mednarodnega dneva mladih je »Vključevanje mladih za skupno svetovno delovanje«, ki v ospredje postavlja sodelovanje mladih na lokalni, nacionalni in mednarodni ravni. Kako lahko po tvojem mnenju mladinsko delo prispeva k uresničevanju tega načela?

Zelo. Mladinsko delo omogoča ogromen prostor, v katerem se odpirajo različne teme, spodbujajo debate, širijo ideje, mladi se povezujejo in mrežijo ter se konstantno učijo, reflektirajo in rastejo. Kot mladinski delavci držimo ta prostor in skrbimo, da se v njem mladi počutijo varni in sprejeti. V tem prostoru je ogromno možnosti in priložnosti za mlade, da prispevajo na lokalni, regionalni, nacionalni in mednarodni ravni. Mladi imajo veliko idej, teorij, predlogov za spremembe in različne poglede na svet ter njegovo delovanje oz. sistem. Mladinsko delo s tem prostorom, ki mu sama pravim tudi »igrišče«, mladim daje odlično odskočno desko v svet.

Letošnje leto so zaznamovale številne družbene spremembe, zaradi katerih se je spremenilo tudi mladinsko delo, prišlo je do množične digitalizacije mladinskih aktivnosti. Glede na to, da tudi mladi vedno več časa preživljajo v virtualnem svetu in so tam tudi najbolj dostopni, kje vidiš priložnosti digitalnega mladinskega dela za aktivacijo mladih v družbi?

Moj pogled na digitalno mladinsko delo se je v času karantene zelo spremenil. Prej sem ga videla kot nov, bolj sodoben način mladinskega dela. Zdaj vidim, da lahko prinaša še več nepovezanosti v odnose z in med mladimi. Mladinsko delo poleg abstraktnega igrišča, ki sem ga omenila prej, omogoča tudi fizičen prostor v mladinskem centru, kamor se mladi pridejo družiti, mrežiti in pogovarjati. Vsi vemo, da pogovor v živo poteka bolje in je bolj povezovalen, kot pogovor preko telefona ali video-klica. Zato mislim, da je potrebno vključevati digitalno mladinsko delo in se ga učiti ter iskati drugačne/nove/boljše prakse, hkrati pa ne smemo pozabiti na pristen človeški stik. Menim, da je priložnost DMD-ja za aktivacijo mladih v družbi bolj v promocijske namene in navezovanje prvih stikov z mladimi ter ohranjanje stikov z že aktivnimi mladimi.

Katere so po tvojem mnenju teme, ki bi jih morali izpostavljati ob mednarodnem dnevu mladih? Na kaj mladinski delavci največkrat pozabimo?

Pomembno se mi zdi zavedanje, da mladi najbolj vedo, kaj bi mladi radi in da je potrebno preverjati pri njih. Vsebine, ki jih mladinski delavci vnašamo v mladinsko delo, velikokrat odražajo našo lastno percepcijo o tem, kaj mladi potrebujejo oz. želijo. Mogoče bi se lahko večkrat vrnili k osnovam mladinskega dela. Vsekakor pa so meni osebno pomembne teme: duševno zdravje mladih, izražanje skozi umetnost in spodbujanje izražanja nasploh, trenutne spremembe/stanje na svetu.

Tvoje delo je tesno povezano tudi s socialnim vključevanjem mladih. Eden izmed 11 ciljev mladih, ki so opredeljeni v Strategiji EU za mlade, predpostavlja zagotavljanje vključevanja vseh mladih v družbo. Kateri so po tvojem mnenju poleg tega izzivi mladih, ki bi jih morali v prihodnje še bolj intenzivno naslavljati?

Osebno se mi zdi največji izziv mladih šolski sistem. Že zame je bil, novim generacijam pa je vse večji. Tudi veliko učiteljev bi si želelo korenitih sprememb. Vsi bolje delujemo v neki skupini, če smo v sproščenem in varnem okolju, če smo slišani in spoštovani, če je jasen namen celotni skupini če si pomagamo, se podpiramo, spodbujamo. Razred v šoli in šola nasploh zame nikoli ni predstavljala varnosti. Pa še vsi pritiski iz vseh strani in odločitve o prihodnosti ter ocene… Zato se mi zdi pri mladinskem delu zelo potrebno dajati poudarek na ustvarjanju in držanju varnega prostora ter sproščenega vzdušja. 

Trije miti o sodobnih mladih?

Kaj bi ob mednarodnem dnevu mladih sporočila mladim bralcem portala mlad.si?

Ne nehajte raziskovati. Raziskujte sebe, druge, svoje misli, svet, naravo,… življenje! Ne zaradi rezultatov in zakladov, ki jih najdete, ampak zaradi same čarobnosti raziskovanja. In vsaj enkrat se udeležite kakšnega mednarodnega projekta – to so nepozabne izkušnje, ki na nas močno vplivajo. Srečno! 

vir: uredništvo mlad.si