Vključenost

#vrnitevnapisanih

12. 5. 2020 avtor: Uredništvo

Ob ponovnem odprtju knjigarn, kar se je ob rahljanju ukrepov zaradi preprečevanja okužb z novim koronavirusom zgodilo prejšnji teden, se v organizaciji Javne agencije za knjigo RS (Jak) začenja promocijska kampanja Vrnitev napisanih.

Ta bo v obliki spletnih vsebin in TV oglasov do konca meseca pozivala k obisku in nakupu knjig. Kampanja je nastala v sodelovanju s knjigotržci in knjigarnarji. Kot so sporočili z Jak-a, bo pozdravila in podprla ponovno odprtje slovenskih knjigarn ter obenem opozarjala na njihov pomen v družbi. H kampanji je pristopilo okoli 80 slovenskih knjigarn. Celoten seznam knjigarn si lahko ogledaš tukaj. V njej pa ob knjigarjih in vodji knjigarne Konzorcij Katarini Modic nastopajo slovenski avtorji in umetniki Dušan Šarotar, Vlado Kreslin, Vesna Milek, Tadej Golob, Valentina Smej Novak in Nik Škrlec.

Kampanjo bodo spremljali tudi ilustrirani plakati Izarja Lunačka z navodili ob obisku knjigarn. Zatem bo 13. junija izšla še tematska številka revije Bukla, ki bo dodana časopisom Delo, Primorske novice in Večer.

Knjiga kot oblika mišljenja

Knjigarne, ki glede na zadnjo nacionalno raziskavo Knjiga in bralci še vedno predstavljajo najpogostejši način kupovanja knjig v Sloveniji, so poleg mesta srečanja in dialoga tudi nosilke znanja, vrednot in kritične misli, s tem pa nenadomestljive. 

Dušan Šarotar, umetnik, eden podpornikov kampanje je poudaril, da knjiga ni le objekt za kratkočasenje, da prebrodimo osamljenost ali da bi se razvedrili, ampak je že od začetka oblika mišljenja. Skozi njo se formira ne samo posameznik ampak predvsem civilizacija. Sam pa si kot ustvarjalec predvsem zastavlja vprašanje, kakšen smisel ima knjiga danes. Ali so v njej zapisana le stara znanja, ali pa so knjige tudi neka možnost za mišljenje prihodnosti.

Torej, knjigarne so znova odprte – v njih sijajne nove knjige čakajo na nove bralce. Zato obišči knjigarno in si kupi knjigo. Katero knjigo pa si nazadnje kulpi_a ti?

Vir in foto: JAKRS