Delo z nadarjenimi učenci in dijaki
V začetku februarja so v Centru eksperimentov Maribor organizirali strokovno srečanje na temo dela z nadarjenimi učenci in dijaki. Povabilu so se odzvale učiteljice in strokovne delavke ter mentorji iz številnih osnovnih in srednjih šol iz podravske in pomurske regije in višja svetovalka z Zavoda RS za šolstvo, ga. Biserka Lep.
Po predstavitvi aktivnosti dela z nadarjenimi učenci po različnih šolah, so udeleženci okrogle mize spoznali, da pogosto prevladuje napačna predstava o pomenu nadarjenosti in da se nepravilno zamenjuje s pojmom talentiranost (vir.). Starši vse pogosteje pričakujejo, da bodo njihovi otroci prepoznani za nadarjene in da bodo zato imeli višje ocene, kar je popolnoma zmotno razmišljanje.
Na šolah ugotavljajo, da nadarjenost samim učencem ne predstavlja nekega izziva, prej se počutijo med vrstniki nelagodno. Vsekakor pa upada interes za kakršnekoli izven šolske dejavnosti za nadarjene v popoldanskem času. Učenci so z delom v šoli in aktivnostmi izven šole pogosto preobremenjeni. Bolj si želijo sprostitvenih in pogovornih delavnic v šolskem času.
Nekatere šole izvajajo tematske programe za nadarjene učence skozi vse leto in vanj vključijo tudi ostale dijake, ki izkažejo zanimanje. Predstavnik II. gimnazije iz Maribora je predstavil projekt Rast, podprt iz strani Ministrstva za izobraževanje, znanost in šport in Evropskega socialnega sklada, ki finančno podpira aktivnosti dela z nadarjenimi dijaki na šolah in jih vključuje v aktivnosti drugih izvajalcev.
Predstavnica iz Zavoda RS za šolstvo, ga. Lep, je seznanila udeležence s pripravo posodobljene strategije za nadarjene učence, v kateri bodo svoje mesto dobili tudi migranti in ranljive skupine. Center eksperimentov je predstavil izkušnje pri delu z nadarjenimi in njihove odzive.
Okroglo mizo so zaključili z ugotovitvami, da so tovrstna druženja koristna in primerna za izmenjavo izkušenj med organizacijami za mlade, ki delujejo na polju neformalne izobrazbe in organizacijami, ki izvajajo formalno obliko izobrazbe, omogočajo tudi izmenjavo prepotrebnih informacij in ugotavljajo, da lahko taka sodelovanja pripeljejo do novih sistemskih rešitev, ki bodo bolj naklonjena mladim nadarjenim pri njihovih odločitvah za nadaljnje izobraževalne smeri.