Mednarodni prostovoljci v virtualni mobilnosti
Mednarodni prostovoljci Pekarne Magdalenske mreže ocenjujejo, da je epidemiološka kriza, ki jo je povzročilo širjenje novega koronavirusa terjala korenite spremembe v vsakodnevnem življenju ljudi. Omejevanje svobode in soočanje z novim ritmom je imelo tako fizične kot psihološke učinke in posledice. So pa (nekatere_i) lahko ta čas izkoristile_i tudi za odmor in premislek nekaterih vidikov svojega življenja. Svoje delovanje so kot mnogi drugi preselili na splet. Izvedli so spletna družena na temo spolnosti in poučevanje tujih jezikov preko spleta.
Let´s talk about…
Mednarodni prostovoljci so se odločili pripraviti aktivnosti na temo spolnosti. Želeli so ponuditi odprti prostor za izmenjavo pogledov in izkušenj na temo spolnosti, ki je v sodobni družbi še vedno tabu tema. Seksualnost je sicer vseprisotna v medijih in reklamah, a so spolna vzgoja in odprte diskusije na to temo še vedno zelo obrobne in neprisotne. Prostovoljci so organizirali spletna druženja, prvega pod imenom “Let´s talk about sex, baby!“, katerega ime je navdihnila glasbena uspešnica Salt’n’peppa iz 90ih. V aprilu se je skupina mladih sestala na spletnem pogovoru, kjer so govorile_i o neustrezni spolni vzgoji v okviru formalnega izobraževanja, neenakostih med spoli in seksualnosti LGBTQA+ skupnosti. Na koncu srečanja so se zedinile_i, da je pogovora o teh temah premalo in da želijo tovrstno spletno druženje ponoviti. V maju so se ponovno sestale_i za izhodiščno temo pa izbrale_i privolitev, dogodek se je imenoval “Let´s talk about consent, baby!“. Začele_i so s primeri in opisi dogodkov in tekom pogovora izoblikovale_i definicijo privolitve in razmišljale_i kako pomagati žrtvam. Ker se omejitve rahljajo, se utegne tretji dogodek v juniju zgoditi na prostem.
Nemščina in francoščina virtualno
Mednarodna prostovoljca Pekarne Magdalenske mreže, ki v času svojega bivanja in dela v Mariboru izvajata učne ure nemščine in francoščine sta tudi v času izolacije nadaljevala z urami tujega jezika, le da so te potekale na spletu. Enkrat na teden se za približno eno uro sestanejo na eni od platform za spletno komuniciranje, Gilles in Lucas pa kot nativna govorca razlagata slovnične zakonitosti in s skupino širita besedišče iz francoskega in nemškega. Poslužujeta se različnih vaj, vse od branja in prevajanja do vstavljanja besed in vodenih pogovorov. Izhajata iz tega, da se učenje jezika najbolje (na)uči skozi direktne vaje in govor, svoje učne ure pa skušata narediti kar najbolj zanimive in koristne. Srečanja ocenjujeta kot uspešna, opažata pa, da se jih ne udeležujejo vse_i, ki so prihajale_i, ko so le-ta potekala v živo. Zaenkrat z izvajanjem nadaljujeta spletno, kmalu pa se bosta vsak s svojima skupinama lahko najbrž tudi srečala v živo.