Raziskovalni dan v Strunjanskih solinah

Študentke Univerze na Primorskem, Pedagoške fakultete Koper so pod okriljem mentorjev in Zavoda za izobraževanje UMMI pripravile dejavnosti, skozi katere so učenci raziskovali Krajinski park Strunjan.
V soboto, 20. septembra 2025, so se učenci od 1. do 5. razreda podali v Krajinski park Strunjan, kjer so dan namenili raziskovanju Strunjanskih solin. Dejavnost so vodile študentke Pedagoške fakultete Koper, potekala pa je v okviru projekta »Mladi v raziskovanju«, ki ga izvaja UMMI, Zavod za izobraževanje Koper. Namen srečanja je bil učencem na izkustven in preprost način približati, kako se je včasih pridobivala sol, ter spoznati življenje in značilnosti Strunjanskih solin.
Uvodni del srečanja je bil namenjen spoznavanju prostora. Učenci so si ogledali zemljevid Krajinskega parka Strunjan in se pogovarjali o tem, kako dolgo na tem območju pridobivajo sol ter zakaj so Strunjanske soline pomemben del lokalne kulturne dediščine.
Sledila je dejavnost, pri kateri so učenci v skupinah iskali asociacije, povezane s solinami in obalnim okoljem. Vaja je spodbujala razmišljanje, pogovor in sodelovanje. Po kratkem gibalnem odmoru je potekala delavnica Od blata do snežno bele soli, v kateri so spoznali petolo, značilno glineno podlago solnih bazenov. S skupinsko igro so ponazorili njen pomen pri pridobivanju soli.

Ob ogledu kratkega posnetka o solinarstvu so učenci izpolnjevali učne liste in spoznavali tradicionalna solinarska orodja ter postopke. Študentke so jih pri tem usmerjale in spodbujale k razmišljanju o zahtevnosti solinarskega dela. Dejavnost se je nadaljevala ob solnih poljih, kjer so učenci opazovali in spoznavali slanoljubne rastline. S pomočjo učnih listov in drugega gradiva so iskali značilne vrste in razmišljali o tem, kako so se rastline prilagodile na slano okolje. Pri tem je prišlo do izraza tudi medvrstniško sodelovanje, saj so starejši učenci pomagali mlajšim.
Za zaključek so učenci skozi gibalne in raziskovalne naloge ponovili vsebine, ki so jih spoznali tekom dneva. Ob tem so spoznali, kako edinstven je ta prostor in kako pomembno je, da ga ohranjamo.
Dan v Strunjanskih solinah je učencem ponudil priložnost, da učenje doživijo neposredno v naravnem okolju. Takšne dejavnosti so hkrati dragocena izkušnja tudi za bodoče učitelje, saj jim omogočajo razvijanje spretnosti načrtovanja, vodenja in izvajanja izkustvenega učenja v naravi. Dejavnost je pokazala, kako prijetno in navdihujoče je, ko se učenje preseli v naravno okolje, kjer učenci lažje razvijajo radovednost, sodelovanje in občutek povezanosti s prostorom.
Raziskovalni dan je bil sofinanciran s proračuna Mestne občine Koper.
