Digitalizacija / Izobraževanje

Dobre prakse spletnega mladinskega dela

17. 1. 2024 avtor: Socialna akademija
mladi

Cilj digitalnega in spletnega mladinskega dela je med drugim tudi ta, da mladi naberejo ustrezne digitalne kompetence. Tako je smiselno omeniti dobre prakse in elemente, ki so se pri spletnem mladinskem delu dobro obnesli.

Dobra praksa je med drugim poučevanje digitalnih veščin od zgodnjega otroštva, da bi bile prihodnje generacije pripravljene na izzive in zahteve digitalne dobe; na Madžarskem so tako na primer razvili program Digitalna blaginja, ki se osredotoča na izkoreninjenje digitalne nepismenosti.

Elementi, ki so se najbolj izkazali, so začetno ogrevanje udeležencev v obliki kvizov, aktivni odmori z glasbo in možnost sooblikovanja programa.

Kadar lahko udeleženci sooblikujejo program, so veliko bolj aktivni in vključeni. Ugotovljeno je bilo, da je vključenost bolj dostopna, če uporabimo nekaj grafične fasilitacije, spletna tekmovanja, virtualne sobe pobega ter kombiniranje spletnih in nalog in izzivov v živo.

Pomembno je tudi opozoriti, da morajo biti skupine udeležencev dovolj majhne, da so obvladljive.

O rezultatih raziskave ter o konkretnih primerih dobre prakse lahko več prebete v spletnem blogu projekta Ustvarjalni digitalni prostori (v angleščini).